تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۶۳۲۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل فرابورس ایران مطرح کرد:

تامین مالی از طریق کرادفاندینگ تا پایان سال به ۱۰ همت می‌رسد/ شفاف‌سازی، برندسازی و ایجاد فضای حاکمیت شرکتی از اهداف راه‌اندازی بازار نوآفرین است

تامین مالی از طریق کرادفاندینگ تا پایان سال به ۱۰ همت می‌رسد/ شفاف‌سازی، برندسازی و ایجاد فضای حاکمیت شرکتی از اهداف راه‌اندازی بازار نوآفرین است
‌می‌متالز - محمدعلی شیرازی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: دستورالعمل بازار نوآفرین سال گذشته تدوین شد و ۱۵ شرکت پذیرش شدند و امروز اولین معاملات آن شروع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «محمدعلی شیرازی» در آیین آغاز به کار رسمی معاملات بازار نوآفرین امروز شنبه ۰۸ دی‌ماه در محل فرابورس ایران برگزار شد، افزود: دستورالعمل بازار نوآفرین سال گذشته تدوین شد و ۱۵ شرکت پذیرش شدند و امروز اولین معاملات آن شروع می‌شود.

او با بیان اینکه بازار نوآفرین، مکمل باقی ابزار‌ها و بازار‌ها است، گفت: خاصیت بازار نوآفرین تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی است.

مدیرعامل فرابورس ایران، با اشاره به اینکه تعداد شاغلان شرکت‌های پذیرش شده فرابورس با افزایش ۲۵ درصدی از ۷۵ هزار نفر ۱۰۰ هزار نفر رسیده، افزود: ۱۳۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق‌های فرابورس تامین مالی شده است.

شیرازی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تامین مالی از طریق کرادفاندینگ تا پایان سال به ۱۰ همت برسد.

بازار نوآفرین

او با بیان اینکه بازار نوآفرین دارای دو تابلو رشد و دانش‌بنیان است، گفت: تابلو رشد، مخصوص شرکت‌هایی است که چشم‌انداز روشن درآمدی و توانایی بالقوه رشد، تعالی و توسعه را دارا هستند و برای پیاده‌سازی طرح‌های توسعه‌ای خود نیازمند تامین مالی‌اند.

شیرازی افزود: تابلو دانش‌بنیان نیز مخصوص شرکت‌هایی است که در حوزه اقتصاد دیجیتال، شرکت‌های فن‌آور، شرکت‌های خلاق که در زمینه خلق ارزش و تولید علم فعالیت داشته‌اند و تحت مجوز دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کارند.

مدیرعامل فرابورس ایران، حداقل سرمایه شرکت‌ها برای بازار نوآفرین را ۱۰ میلیارد تومان و حداکثر ۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

۸هدف راه‌اندازی بازار نوآفرین

شیرازی، حمایت از شرکت‌های در حال رشد با دامنه فعالیت متوسط، محلی برای تامین مالی کسب‌وکار‌های نوپا، ایجاد بستری برای رشد و ارتقای شرکت‌ها، کمک به شفافیت و پاسخگویی مناسب به سهامداران و نهاد‌های ذی‌صلاح و ایجاد ساختار مناسب حاکمیت شرکتی و برندسازی و معرفی شرکت‌های جدید به بازار کسب‌وکار و ایجاد فضای حاکمیت شرکتی را از اهداف راه‌اندازی این بازار برشمرد.

شرکت‌های پذیرفته شده در بازار نوآفرین

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به برخی شرکت‌های پذیرفته شده در بازار نوآفرین توضیح داد: «صنایع ارتباطی آوا، پویا، نساجی بابکان، انرژی گستر هانا، رهیاب پیام گستران، بازار، نیواد فارمد سلامت، توسعه اسفدان شرق، گروه کشاورزی صنعتی زعفران سحرخیز، کشت و صنعت اگدام، مهرماه مهین، مبنا داده آرین سیستم، بسته‌بندی شیرپگاه، طیور سلامت دزفول، فنرسازی زر گلپایگان، ایماژ رایور، فرایند شیمی حکیم، کیمیا کالای رازی، کاشی فیرزوه و هوشمند گستر هوتن پارس» از جمله شرکت‌های پذیرفته شده در بازار نوآفرین هستند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده