تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۶۴۰۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکورد تعداد تختال‌های فروشی بازرسی‌ شده شکسته شد

رکورد تعداد تختال‌های فروشی بازرسی‌ شده شکسته شد
‌می‌متالز - رئیس کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از ثبت رکورد تعداد تختال‌های فروشی بازرسی‌شده این شرکت با بازرسی بیش از ۱۰ هزار تختال طی آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدمهدی مرندی در این باره گفت: با توجه به اهمیت جلب رضایت مشتریان محصول تختال در داخل و خارج از کشور، واحد کنترل کیفیت فولادسازی از حدود ۸ سال قبل یک تیم مجرب و متخصص از بهترین و کارآزموده‌ترین بازرس‌های خود را در انبار‌های روباز ناحیه فولادسازی مستقر ساخت تا با توجه به محدود بودن تعداد مشتریان تختال به‌خصوص در خارج از کشور، حتی‌الامکان هیچ تختال معیوبی برای مشتری ارسال نشود و تا حد ممکن رضایت مشتریان این محصول جلب شود.

وی افزود: با وجود اینکه تمرکز این واحد بر کیفیت تختال‌هاست و کمیت در اولویت واحد ما نیست، در آذرماه علاوه بر تلاش جهت حفظ کیفیت موفق شدیم به رکورد جدیدی در زمینه تعداد تختال‌های بازرسی‌شده دست یابیم و رکورد کمّی با بازرسی بیشتر از ۱۰ هزار تختال را به ثبت برسانیم.

مرندی با بیان اینکه رکورد قبلی بازرسی تختال در انبار‌های روباز مربوط به فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ با بازرسی ۹۲۷۵ عدد تختال فروشی و صادراتی در یک ماه بوده است، کسب این رکورد ارزشمند را حاصل تلاش تمامی کارکنان سخت‌کوش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم دانست و از آنها قدردانی کرد.

در همین زمینه، صفرعلی بگی، فورمن کنترل کیفی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم اضافه کرد: از سال ۱۳۹۵ و پس از راه‌اندازی ماشین ریخته‌گری شماره ۵، افزایش تولید تختال سالیانه در ناحیه فولادسازی بیشتر از میزان پذیرش واحد نورد گرم بوده است؛ به همین علت شرکت فولاد مبارکه جهت افزایش سودآوری و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های انبارداری، اقدام به فروش تختال‌های مازاد در قالب محصولات صادراتی و فروش داخل کرده است.

وی گفت: با توجه به محدود بودن تعداد مشتریان تختال، شرط لازم در تداوم فروش، حفظ و ارتقای رضایت مشتریان نسبت به کیفیت محصولات دریافتی است که کارکنان کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم نقش پررنگی در این امر بر عهده دارند. نکته حائز اهمیت این است که کوچک‌ترین خطا در فعالیت بازرسی و تأیید و ارسال محصولات، منجر به نارضایتی مشتریان داخلی و خارجی می‌شود و بر اعتبار و برند ارزشمند شرکت فولاد مبارکه اثر منفی خواهد گذاشت.

فورمن کنترل کیفی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تولید و ارسال محصولات بدون عیب و منطبق با سفارش مشتریان در زمان مقرر بیشتر احساس می‌گردد. بازرسی کارکنان کنترل کیفی از تختال‌های صادراتی و انطباق آن با مشخصات درخواستی مشتریان، چه از نظر کیفی و چه از نظر ابعادی، بسیار مهم بوده و دقت زیادی می‌طلبد. از طرفی صرف زمان زیاد در امر بازرسی باعث دپو شدن تختال‌ها در انبار و کمبود فضا می‌شود و عملیات بارگیری و ارسال محصول را با تأخیر مواجه می‌کند.

بگی در ادامه افزود: در این زمینه، عملیات بازرسی باید به نحوی انجام شود که علاوه بر رعایت موارد حساس کیفی که در اولویت قرار دارد، سرعت عمل زیاد بازرسی تا حد امکان پاسخ‌گوی حجم تولید و سفارش‌ها در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم نیز باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت محیط بازرسی تختال و روباز بودن انبارها، به همت بازرسان مستقر در انبار‌ها این رکورد با بازرسی تعداد ۱۰۴۰۰ تختال در آذرماه ۱۴۰۳ به ثبت رسید.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده