تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۳۶۴۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش 3.1 درصدی سود فصل نخست جیانگ زی کاپر نسبت به دوره مشابه سال گذشته به خاطر افت قیمت ها

می متالز - شرکت جیانگ زی کاپر، یکی از بزرگترین تولید کننده های مس چین، روز دوشنبه گفت سود فصل نخست این شرکت به خاطر افت قیمتهای این فلز 3.1 درصد نسبت به سود دوره مشابه سال گذشته تنزل داشت.
کاهش 3.1 درصدی سود فصل نخست جیانگ زی کاپر نسبت به دوره مشابه سال گذشته به خاطر افت قیمت ها

به گزارش می متالز، طبق گزارش جیانگ زی کاپر به بورس شانگهای، سود خالص این شرکت مستقر در نانچانگ در سه ماهه ژانویه-مارس برابر با 742.35 میلیون یوان(110.25 میلیون دلار) بود. این رقم از سود 765.95 میلیون یوانی فصل نخست 2018 پایین تر، اما از سود 402 میلیون یوانی فصل چهارم سال گذشته بالاتر است. درآمد عملیاتی فصل نخست با 3.5 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه 2018 به 48.86 بیلیون یوان سقوط کرد.

قیمت معیار مس سه ماهه در بورس فلزات لندن در فصل نخست امسال 8.7 درصد افزایش یافت چون وقفه های معادن بازار را با نگرانیهایی در رابطه با امکان کمبود روبرو کرد. اما این قیمتها همچنان نسبت به متوسطقیمتهای فصل نخست سال گذشته پایین تر بودند، که علت اصلی آن نگرانی از تداوم تنش تجاری بین چین و آمریکا و تأثیر آن تقاضا برای فلزات بود. با وجود این، رئیس جیانگ زی کاپر، لانگ زیپینگ، روز جمعه به رویترز گفت او نگرانی ای برای کاهش عرضه کنسانتره ندارد چون تولید معادن روندی رو به رشد را در پیش گرفته است.

او گفت در مورد قیمت های مس نگاه خوش بینانه اش را حفظ خواهد کرد، که هم اکنون هر تن آن حدود 6400 دلار خرید و فروش می شود. به باور او قیمت مس در فصل دوم افزایش خواهد  یافت. لانگ همچنین هفته گذشته گفت که جیانگ زی کاپر برنامه ای را برای احداث یک کارخانه در ایالت شرقی مالزیایی صباح تدوین کرده که به تولید مس پالایش یافته از قراضه خواهد  پرداخت. جیانگ زی کاپر، یک تولید کننده یکدست که هم دارای معادن است و هم از کارخانه های ذوب برخوردار می باشد، قصد دارد تولید مس کاتد سال جاری خود را با 1.4 درصد رشد به 1.44 میلیون تن افزایش بدهد.

 

عناوین برگزیده