به گزارش میمتالز، سولماز ادریسی در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی خانواده بزرگ ایمیدرو در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: از جمله نتایج اولیه کارگروهها، مشخص شدن تخصصها و استعداد فعالان روابط عمومی شرکتهای زیرمجموعه و تابعه است.
وی افزود: بهرهگیری و استفاده از ظرفیتهای نیروی انسانی که تاکنون به رغم وجود پتانسیل و استعداد، مغفول مانده، جزو اهداف جلسات کارگروههای تخصصی مورد اشاره است.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو تقویت جایگاه روابطعمومیها در ساختار سازمانی را به عنوان شرایط تحقق اهداف این حوزه دانست و گفت: مجموعه مدیران و بدنه کارشناسی شرکتها پس از مواجهه با واقعیت جایگاه و عملکرد روابط عمومی شرکتها در عصر امروزی، زمینه به ثمر رسیدن استراتژی و اهداف را هموار میکنند.
ادریسی تدوین دورههای آموزشی متناسب با نیاز روز را ضروری دانست و افزود: همانطور که رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز تاکید دارند، روابطعمومیها باید بر تبیین اقدامات و برنامهها و جریان سازی تاکید ویژه داشته باشند و از حالت عملکرد سنتی خارج و بر رویکردهای نوین متمرکز شوند.
وی ادامه داد: دورهها به صورت بوت کمپ برگزار خواهد شد. این هم افزایی بین مجموعه عظیم ایمیدرو، افق جدیدی را برای عملکرد هدفمند و یکپارچه روابطعمومیها خواهد گشود.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو، در ادامه سخنانش، پاسخگویی متناسب با واقعیتها و شفاف سازی را جزو اصول اولیه روابطعمومیهای این بخش ذکر کرد.
ادریسی با اشاره به برگزاری نخستین ارزیابی عملکرد روابط عمومی شرکتهای زیرمجموعه و تابعه این سازمان طی اردیبهشت سال آینده، گفت: ارزیابی عملکرد به عنوان یکی از مهمترین برنامههای روابط عمومی ایمیدرو، با همکاری روابط عمومی شرکتها انجام خواهد گرفت و نتایج آن به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام خواهد شد.
وی پس از جلسه پرسش و پاسخ و ارایه نظرات مدیران روابط عمومی برای هم افزایی و رفع چالشهای این حوزه، اظهار داشت: شاخصهای این ارزیابی، با تشکیل کارگروههای تخصصی به زودی تعیین و بر مبنای آن امتیازبندی روابطعمومیها انجام میشود.
وی افزود: روابطعمومیهایی که دارای بالاترین شاخص عملکردی باشند به عنوان واحدهای برتر معرفی خواهند شد.
ادریسی با بیان اینکه برنامهها و اهداف روابطعمومیها در جلسه شورای سیاستگذاری مشخص و تدوین خواهد شد، گفت: نشست این شورا به صورت منظم و با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار میشود تا بتوان برنامهها را همراستا با اهداف برنامه هفتم، سیاستهای دولت و وزارت صمت، تهیه و اجرایی کرد.
وی ادامه داد: برای تعامل مناسبتر با مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه ایمیدرو، تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران روابط عمومی در برنامه است.
مدیر روابط عمومی ایمیدرو با اشاره به اینکه نیروی انسانی باارزشترین منابع پیش روی سازمانها هستند، گفت: همانگونه که در مراسمهای معارفه، مدیران به طور مطلوب معرفی میشوند، برگزاری مراسم تودیع افراد به نحو شایسته ضروری است.
بنا به این گزارش، روابط عمومی ایمیدرو در راستای تکریم همکاران پیشکسوت روابط عمومی ایمیدرو و با هدف نهادینهسازی فرهنگ تکریم، برای نخستین بار از حسین طالبی، مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو تقدیر به عمل آورد.
در این گردهمایی، مدیران روابط عمومی شرکتها، ضمن بیان نکات و چالشهای پیش رو؛ مواردی از جمله انعکاس عملکرد روابطعمومیها در راستای اهداف اصلی شرکت، ارتقای جایگاه در بازارهای داخلی و خارجی، توجه به برنامههای کاهش مصرف انرژی، بومیسازی، مسوولیت اجتماعی، ایده پردازی، پاسخگویی و توجه به مخاطب و محیط محل استقرار واحدها، هدفمندبودن حضور در رویدادهای داخلی و خارجی و ... را به عنوان پیشنهاد ارایه کردند.
منبع: ایمیدرو