به گزارش میمتالز، تقاضای داخلی چین برای فولاد در سال ۲۰۲۴ به دلیل کاهش رشد بخش املاک و سرمایه گذاری در زیرساختها کاهش یافت. این مازاد عرضه در بازار داخلی کارخانههای فولاد را به دنبال بازارهای خارج از کشور برای فروش محصولات خود سوق داد.
صادرکنندگان فولاد چینی استراتژیهای قیمت گذاری رقابتی را برای به دست آوردن سهم بازار در بازارهای بینالمللی اتخاذ کردند. این امر باعث جذابیت بیشتر محصولات آنها برای خریداران سایر کشورها شده و صادرات را افزایش میدهد. صادرات فولاد چین سال گذشته ۲۲.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۱۱۰.۷۱ میلیون تن رسید.
با نگاهی کوتاه مدت، سال ۲۰۲۵ ممکن است شاهد کاهش بیشتر تولید باشد، زیرا انتظار میرود کارخانهها به برنامههای تعمیر و نگهداری خود ادامه دهند تا با کاهش تقاضا به تعادل برسند. همچنین انتظار میرود که تقاضای صادراتی قوی با قیمتگذاری رقابتی مورد حمایت باشد.
منبع: ایفنا