تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۳۶۷۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کامودیتی نوشت:

قیمت داخلی فلزات در مسیر دلار افزایشی، نمی تواند کاهشی باشد

می متالز - نظریه برخی تحلیلگران عزیز در مورد افت قیمت های داخلی فلزات بدلیل کاهش صادرات و افزایش عرضه داخلی مس و فولاد، بدون توجه به اثرات افزایشی دلار ناشی از این سیاست، بیان شده و در میان مدت صحیح نیست.
قیمت داخلی فلزات در مسیر دلار افزایشی، نمی تواند کاهشی باشد

به گزارش می متالز، کامودیتی نوشت: کامودیتی ها در دنیا یک دارایی ارزی بوده و به دلار معامله می شود و یکی از محل های سرمایه گذاری مردم و شرکت ها به منظور هچ کردن تورم ارزی است.
در صورت افت صادرات فولاد، مس و آلومینیوم، شاهد کسری عرضه ماهانه 500 میلیون دلار در بازار خواهیم بود که اثر ابتدایی آن در تحریک دلار در بازار بروز می کند.
با تحریک دلار، ابتدا تجار اقدام به افزایش قیمت فولاد، آلومینیوم و مس کرده و در ادامه بورس کالا پایه قیمت را متناسب با تغییر دلار افزایش داده و همزمان شاهد رشد تقاضا و انگیزش خرید با هدف مدیریت ریسک تورم آتی خواهیم بود.

 

نتیجه گیری


قیمت داخلی فلزات در مسیر دلار افزایشی، نمی تواند کاهشی باشد و با فرض کاهش صادرات، عمده محصولات مازاد از محل رشد موجودی انبارهای داخل ("گواهی سپرده کالا" + بازرگانان + مصرف کنندگان) قابل جذب است.
بنگاه های تولیدکننده بدلیل رشد قیمت محصولات، شاهد رشد سودآوری و افزایش ارزش سهام خود در بورس خواهند بود. البته این رشد بصورت یکسان بین شرکت های تولیدی توزیع نشده و واحدهایی که سهم بیشتری از بازار داخل داشته و مصارف ارزی کمتر دارند، در موقعیت بهتری قرار خواهند داشت.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده