
به گزارش میمتالز، وی گفت: روابط عمومی میبایست همگام با گسترش فضای مجازی و هوش مصنوعی و فناوریهای نوین حرکت کند؛ روابط عمومی قلب تپنده سازمان است.
ابراهیمی در ادامه گفت: این واحد نقش راهبردی میان ذینفعان سازمان ایفا میکند، این نقش با تفکیک، متناسبسازی و سطحبندی ذینفعان، اطلاع رسانی را به انجام میرساند. باید ذائقه مخاطب شناسایی شود. فولاد خوزستان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی است. باید خرده فرهنگها از تولید نشات بگیرد؛ اول باید به تولید پرداخته شود و در کنار آن سایر مسوولیتها را انجام دهیم.
ابراهیمی گفت: یکی از وظایف سازمان که از طریق روابط عمومی انجام میشود، تمرکز بر سلامت روانی کارکنان است. همصدایی میان سازمان و سایر ذینفعان از طریق روابط عمومی شکل میگیرد. یکی از فعالیتهای ماندگار که در کار گروهی میان واحدهای مختلف اجرا شد و بازخورد معنوی شایانی به همراه داشت، اعزام نزدیک به دو هزار تن از کارکنان شرکت فولاد خوزستان برای خدمت در چایخانه امام رضا (ع) بود و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.
مدیرعامل فولاد خوزستان از چالشها و بحرانها گفت و ادامه داد: با توجه به چشمانداز، اهداف و برنامهها، باید روایتها در قالب کارگروهی انجام شود. هلدینگ فولاد خوزستان یک تیم روابط عمومی با مرکزیت شرکت مادر دارد؛ به دنبال تقویت همکاریهای بینبخشی باشید.
مدیرعامل فولاد خوزستان افزود: کارکنان روابط عمومی، همواره در کنار کارکنان تولید باشند. به دنبال انعکاس تلاشهای بینظیر کارکنان خط تولید باشید و دستکم چند خبر در هفته از خط تولید منتشر نمایید.
وی در ادامه گفت: چالشهای سازمان را صادقانه به کارکنان بگویید. هیچ مورد پنهانی در فولاد خوزستان وجود ندارد. باید نقاط قوت و ضعف با شفافیت کامل بیان شود. همواره موفقیتهای سازمان را جشن بگیرید؛ شاد کردن و روحیه دادن به کارکنان باز خورد مثبت دارد. روابط عمومی نه تنها صدای سازمان است بلکه سازندگان اعتماد و نگهبان ارزشهای سازمان است.
دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائممقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیتهای اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در دنیای امروز، رسانهها ابزار برتری کشورها هستند و جنگ امروز، جنگ روایتهاست.
وی در تبیین این موضوع گفت: در این جنگ هرکس روایت اول را از آن خود کند و با جذابیت و روشهای بدیع به گوش دیگران برساند؛ برنده این مبارزه است.
دکتر مخبر دزفولی با اشاره به اینکه کشور عزیز ما بزرگترین قربانی تروریسم در جهان و قویترین مبارزه کننده با تروریسم در گیتی است، ولی وقتی نتوانیم از ابزار رسانه استفاده کنیم؛ رییسجمهور قلدر آمریکا میتواند با وقاحت کامل ادعا کند که ایران دست از حمایت از تروریستها بردارد تا با او مذاکره کنیم! و این ادعای وقیحانه را عدهای باور میکنند! این همان ابزار قدرت رسانه و نمادی از جنگ روایتها در جهان است، که به راحتی میتواند جای مظلوم و ظالم را عوض کند و عدهای هم این تقلب را بپذیرند.
رییس شورای عالی فرهنگی شرکت سپس با تقدیر از زحمات مجموعه روابط عمومی گفت: روابط عمومی باید مثل آینهای دو سویه، از یک طرف منتقل کننده نظرات تیم رهبری سازمان و خدمات انجام شده به کارکنان باشد و از دیگر سو، نظرات کارکنان را به تیم مدیریتی شرکت انتقال دهد و فضای سازمانی را برای رهبران شرکت توصیف و تبیین کند.
پیش از سخنان مدیرعامل، محمد جامعی مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان از فعالیت مجموعه در چهار بخش رسانه، فرهنگی، تبلیغات و تشریفات گفت و افزود: پیام رهبری به نشست افق رسانه ملی که دهم دیماه سال جاری برگزار شد، به طور شفاف مسیر روابط عمومی را مشخص کرده است. "امروز پیروزی یک طرف را توانایی او در گرفتن و رساندن پیام و روایت او از واقعیت، رقم میزند؛ بسیار پیش و بیش از آنکه ابزارهای نظامی وارد میدان شوند و در آن اثر بگذارند. ما در این عرصهی مهم باید دقت و تلاش و ابتکار خود را مضاعف کنیم." واحد روابط عمومی با همکاری سایر واحدهای شرکت سعی در پیشبرد اهداف و انعکاس فعالیتهای شرکت فولاد خوزستان دارد.
گفتنی است، در این جلسه روسای بخشهای مختلف روابط عمومی گزارشی از فعالیت حوزه تخصصی خود ارائه و به بیان مشکلات و خواستههای خود پرداختند.