تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۱۱
کد خبر: ۳۶۹۲۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پاسخ به ۲۳۳ هزار سوال در مرکز تماس ذی‌نفعان بازار سرمایه

پاسخ به ۲۳۳ هزار سوال در مرکز تماس ذی‌نفعان بازار سرمایه
‌می‌متالز - مدیریت پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از پاسخ‌گویی به ۲۳۳ هزار تماس در مرکز تماس ذی‌نفعان بازار سرمایه (۱۵۶۹) در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی سپرده‌گذاری مرکزی، بر اساس آمار منتشر شده از مجموع ۲۳۹ هزار و ۹۳۳ تماس ورودی با مرکز تماس ذی‌نفعان بازار سرمایه «۱۵۶۹» در بهمن‌ماه امسال، به ۲۳۳ هزار و ۹۹۴ تماس پاسخ داده شده است.

جزییات سوالات

بر اساس این گزاش، در این بازه زمانی، بیش‌ترین دلایل تماس مربوط به سهام عدالت بوده است به‌طوری‌که ۵۶ درصد تماس‌ها با این مرکز درباره سهام عدالت با موضوع «سود سهام عدالت و تقسیم سهام عدالت متوفیان» و ۲۸ درصد درباره سجام مربوط به موضوع «نحوه ثبت‌نام شخص حقیقی و حقوقی» بوده است.

هم‌چنین سوالات و موارد مربوط به سامانه درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه DDN با ۷ هزار و ۲۲۹ تماس، مربوط با موضوع «نحوه استفاده از درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه و همچنین چگونگی دریافت گزارش‌های ناشران» از دیگر موارد مطرح شده از سوی تماس گیرندگان در این بازه زمانی بوده است.

آمار مراجعه حضوری

در دومین ماه زمستان امسال، ۱۶۹ نفر در خصوص سهام عدالت «سود، فوت شده‌ها، جاماندگان، تقسیم سهام متوفی و تایید نشدن شماره شبا» و ۳۷ نفر هم در خصوص سجام «نحوه ویرایش اطلاعات، واریز نشدن سود، نحو ثبت‌نام حقیقی و حقوقی» با مراجعه حضوری به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به دریافت پاسخ و راهنمایی اقدام کرده‌اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده