تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۶۹۵۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تأکید بیمه مرکزی بر تسهیل خدمات بیمه‌ای

تأکید بیمه مرکزی بر تسهیل خدمات بیمه‌ای
‌می‌متالز - بیمه مرکزی طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه، بر لزوم تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران به خدمات بیمه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، معاون نظارت بیمه مرکزی در این بخشنامه از مدیران عامل شرکت‌های بیمه خواست تا در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۴، اقداماتی در راستای رفاه بیمه‌گذاران و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان انجام دهند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های بیمه موظفند فهرست شعب کشیک خود را حداکثر تا ۱۶ اسفند در سامانه سنهاب ثبت و به بیمه مرکزی اعلام کنند. همچنین، اطلاع‌رسانی گسترده به بیمه‌گذاران از طریق بسته‌های آموزشی و پیامک‌های هشداردهنده درباره خدمات بیمه‌ای، دلایل عمده تصادفات مانند سرعت غیرمجاز و خواب‌آلودگی و اهمیت بررسی سلامت فنی وسیله نقلیه پیش از سفر از دیگر الزامات تعیین‌شده است.

در راستای کاهش تصادفات و خسارات بیمه‌ای نیز همکاری با جمعیت هلال احمر به‌عنوان یک مسوولیت اجتماعی مورد تأکید قرار گرفته است.

شرکت‌های بیمه باید سایت رسمی خود را به‌روزرسانی کرده و اطلاعات ضروری را در اختیار بیمه‌گذاران قرار دهند.

ارائه خدمات در ایستگاه‌های سلامت و توقفگاه‌های بین‌راهی با همکاری سازمان راهداری و هلال احمر، استقرار اکیپ‌های پرداخت خسارت سیار در جاده‌ها و مجاورت پاسگاه‌های پلیس‌ راه، نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی درباره شماره‌های تماس ضروری و نحوه پرداخت خسارت، و معرفی اداره شکایات بیمه مرکزی و شماره تماس ۲۳۴۲، از دیگر تدابیر در نظر گرفته‌شده برای این ایام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده