به گزارش می متالز، سرانجام هیوندای در نمایشگاه لسآنجلس رسماً پالیسید را بهعنوان بزرگترین کراساوور خود معرفی کرده است. این خودرو که بهنوعی جایگزینی برای مدل وراکروز یا IX55 محسوب میشود، در جایگاهی بالاتر از سانتافه قرار میگیرد. پالیسید یک کراساوور فول سایز سه ردیفهٔ هشتنفره است که باید فروش هیوندای را بهویژه در ایالاتمتحده افزایش دهد. این ماشین، کراساوور بزرگی است بهگونهای که با 4.98 متر طول، 1.97 متر عرض، 1.75 متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری 2.90 متر، تقریباً ابعادی نزدیک به سایر خودروهای این کلاس مثل نیسان پثفایندر و فولکسواگن اطلس دارد.
پالیسید طبق زبان طراحی جدید کراساوورهای هیوندای شکل گرفته و به همین دلیل به مدلهای کوچکتر کُنا و سانتافه شباهات دارد؛ بنابراین در پالیسید هم شاهد جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگی هستیم که با چراغهای دوبخشی احاطه شده است. قسمت بالایی این چراغها شامل دیلایتها و راهنماهای LED میشود درحالیکه چراغهای اصلی جلو (که آنها هم از نوع LED هستند) در بخش پایینی تعبیه شدهاند. بهطورکلی، بخش جلویی پالیسید همانند برادر کوچکترش سانتافه، نمایی تهاجمی را به نمایش گذاشته است.
در پروفیل جانبی اما با وجود درهای کشیده، ابعاد بزرگ خودرو بیشتر خود را نشان میدهد. در همین حال، برخلاف جلو، در بخش عقبی پالیسید، چراغهای عمودی نمای کاملاً متفاوتی را نسبت به سانتافه ایجاد کردهاند. هرچند پالیسید کراساوور بزرگی است اما هیوندای با انجام اصلاحات آئرودینامیکی، ضریب درگ آنرا به عدد قابلتوجه 0.33 رسانده است. عناصری مانند ستونهای A و اسپویلر عقب به دستیابی به این ضریب آئرودینامیک کمک شایانی کردهاند. برای این خودرو رنگهای بیرونی مختلفی چون مشکی، سفید، نقرهای، زرشکی و سبز جنگلی قابل انتخاب خواهد بود.
در داخل پالیسید، تودوزی چرمی ناپا کار شده که فضای پریمیومی را ایجاد کرده است. در اینجا سه ردیف صندلی وجود دارد که ظرفیت حمل هشت نفر را دارند اما امکان سفارش صندلیهای خلبانی مجهز به تهویه برای ردیف دوم وجود دارد که در این صورت ظرفیت سرنشین به هفت نفر کاهش پیدا میکند. ردیف دوم و سوم صندلیهای نیز بهسادگی با لمس یک دکمه بهصورت برقی جمع میشوند. در کابین پالیسید مجموعاً هفت پورت USB و شانزده نگهدارندهٔ لیوان تعبیه شده است. در اینجا برای راننده هم یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی TFT در مرکز صفحه آمپر تعبیه شده درحالیکه یک صفحهنمایش 10.2 اینچی نیز وظیفهٔ ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بر عهده دارد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ پالیسید هم میتوان به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بیسیم و سیستم صوتی اینفینیتی اشاره کرد.
تمامی تیپهای پالیسید بهصورت استاندارد با طیف گستردهای از سیستمها و تکنولوژیهای ایمنی و کمکراننده ارائه میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابرین پیاده، سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، هشدار ترافیک عقب با قابلیت جلوگیری از برخورد، سیستم خروج ایمن، نوربالای خودکار، هشدار توجه راننده و کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت اشاره کرد. برای این کراساوور کرهای یک نمایشگر سربالای اختصاصی هم طراحی شده که اطلاعات مختلفی مثل ناوبری، محدودیت سرعت و… را به نمایش درمیآورد.
یکی از سیستمهای ایمنی سفارشی پالیسید، سیستمی بنام هشدار صندلی عقب است که با استفاده از سنسورهای اولتراسونیک، وجود کودکان یا حیوانات خانگی را در صندلی عقب تشخیص داده و هنگام خروج راننده از خودرو به او یادآوری میکند. اگر وجود کودک یا حیوان بعد از خروج راننده از خودرو تشخیص داده شود نیز سیستم هشداری را به تلفن همراه او ارسال میکند. هیوندای کراساوور پرچمدار خود را بهصورت استاندارد به هفت ایربگ هم مجهز کرده و انتظار دارد بتواند پنج ستارهٔ کامل را از آزمونهای تصادف NHTSA کسب کند.
برای تأمین نیروی پالیسید یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 تنفس طبیعی با 290 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها انتقال پیدا میکند. این کراساوور فول سایز در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. بهمنظور ارائهٔ سواری راحت و پایداری مناسب، پالیسید بهصورت استاندارد با رینگهای 18 اینچی و لاستیکهای 245 عرضه میشود اما امکان سفارش نمونههای 20 اینچی هم برای آن وجود دارد.
برای سامانهٔ چهارچرخ محرک پالیسید سیستم HTRAC هیوندای قابل سفارش است که حالتهای رانندگی مختلفی شامل معمولی، اسپرت و هوشمند را به همراه حالت جدیدی بنام برف ارائه میکند. سیستم HTRAC در حالت برف با تنظیم توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب و کنترل گشتاور موتور، کشش و کنترل ماشین را در شرایط لغزنده بهبود میبخشد. هیوندای پالیسید در بازار ایالاتمتحده کار سختی پیش رو خواهد داشت چراکه باید با رقبای شناختهشده و محبوبی چون هوندا پایلوت، فورد اکسپلورر، شورلت تراورز، نیسان پثفایندر و فولکسواگن اطلس به رقابت بپردازد. تولید این کراساوور کرهای در زادگاهش انجام میگیرد و از تابستان 2019 در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.