تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۶۹۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد:

پرداخت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به واحدهای تولیدی استان کردستان در سال 97

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در سال 1397 حدود ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار با سود ۱۰ درصد به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
پرداخت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به واحدهای تولیدی استان کردستان در سال 97

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در برنامه زنده گفتمان که از صدا و سیمای مرکز کردستان پخش شد، با بیان این مطلب، افزود: رونق تولید به معنی پرکردن ظرفیت خالی کارخانه ها، اضافه کردن ظرفیت های جدید، افزایش تولید و اشتغال است و تلاش می کنیم تا مجموع ٨۰۰ واحد صنعتی موجود در استان به ظرفیت کامل خود برسند.

وی در خصوص ثبت سفارشات انجام شده در این استان نیز گفت: در 4 ماه گذشته به میزان ۱۳۵ میلون یورو مواد اولیه ثبت سفارش شده است و از واحدهای تولیدی می خواهم بدون دغدغه جهت ثبت سفارش به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در سال ۹۶ در این استان ۲۶ واحد تولیدی صادرات محور وجود داشت، تصریح کرد: خوشبختانه تعداد این واحدها در سال ۹۷ به ۴۰ واحد تولیدی رسید و امیدوارم روز به روز بر تعداد این واحدها افزوده شود.

دره وزمی دربخش دیگری از سخنان خود کردستان را از استان‌های موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی ذکر کرد و گفت: معدن طلای زرکوه، کارخانه سیگار و تولید لوازم خانگی سقز از جمله سرمایه گذاری های خارجی در استان بوده که اشتغال آفرینی قابل توجهی نیز دارند و سازمان صمت وظیفه دارد بسترهای سرمایه گذاری را مهیا کند و از حضور سرمایه گذاران واقعی حمایت کند.

وی افزود: بعضی از اشخاص به نام سرمایه گذار ورود می کنند اما در نهایت مشخص می شود که آنان به دنبال مسائل و منافع دیگری هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه سخنان خود به وجود برخی واحدهای تولید کننده صادرات محور در استان اشاره کرد وگفت: در استان هم اکنون واحدهایی وجود دارند که کالاهای تولیدی شان را به اروپا صادر می کنند.

وی یکی از رسالت های سازمان صمت را تامین مواد اولیه برای تولید عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که واحدهای تولیدی ما بتوانند به مواد اولیه مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

دره وزمی یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی را سرمایه در گردش دانست و افزود: در حال حاضر مشکلی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی وجود ندارد و با حمایتهای استاندار محترم و دیگر مسئولان استان، گامهای خوبی در این راستا برداشته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین بیان کرد: معتقدم رونق تولید به اضاافه کردن درآمد سرانه مردم، تولید ثروت و رنگین شدن سفره کارگران منجر خواهد شد و در این راستا از هر ظرفیتی بهره خواهیم برد.

دره وزمی در پایان تولید کالای با کیفیت با قیمت رقابتی را لازمه حضور در بازار و موفقیت تولید کننده ارزیابی کرد و گفت: از مردم انتظار می رود کالای ایرانی و تولید داخل را مصرف کنند و تولید کنندگان نیز باید با تولید کالای با کیفیت حقوق مصرف کننده را رعایت کنند.

عناوین برگزیده