تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۷۰۰۷۸
سرویس خبر : اجتماعی

گردهمایی روابط‌عمومی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد

گردهمایی روابط‌عمومی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد
‌می‌متالز - روابط‌عمومی‌های وزارت صمت در همایشی گردهم آمدند و درباره مسائل و چالش‌های پیش‌روی نظام ارتباطات در بخش‌های درون‌سازمانی و کاربردی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش می‌متالز، همایش روابط‌‌عمومی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت یکشنبه دوازدهم اسفندماه با حضور «محمد گلزاری» دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، مدیران سازمان‌های مستقل، شرکت‌های تابعه و مشارکت وبیناری مدیران روابط‌ عمومی ادارات کلِ صمت استانی و مدیران روابط عمومی شهرک‌های صنعتی برگزار شد.

روابط عمومی در طبقه‌بندی مشاغل تخصصی محسوب می‌شود

«محمد گلزاری» دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به وظایف این شورا تاکید کرد: شورا به‌دنبال ارتقای جایگاه روابط عمومی است و رایزنی‌های فشرده‌ای با دولت برای ترفیع سازمانی پست روابط‌ عمومی و تعریف تخصصی از آن انجام داده و اکنون بر اساس طبقه‌بندی مشاغل، روابط‌ عمومی یک بخش تخصصی محسوب می‌شود.

وی در این همایش، وزارت صمت را مجموعه‌ای با کارکرد وسیع مرکب از چند وزارتخانه دانست و افزود: این مجموعه با ظرفیت کارشناسی در حوزه روابط عمومی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی سازمانی ایفا کند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، شبکه‌سازی را از ضروریات دنیای ارتباطی حال حاضر دانست و ادامه داد: با شبکه‌سازی تأثیرگذاری عمیق و دامنه آن وسیع خواهد بود و وزارت صمت با این گستردگی از شرایط اولیه برای ورود به شبکه ارتباطی این حوزه برخوردار است.

وی ساختار و معطل ماندن در آن را آفت اقدام و عمل دانست و تاکید کرد: کار نباید معطل ساختار بماند.

گلزاری، مهم‌ترین بحران در جامعه را آسیب به سرمایه اجتماعی و اعتماد دانست و خاطرنشان کرد: در ارائه خبر این دو مقوله مورد توجه جدی قرار گیرد و از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی صیانت شود.

وی برنامه‌محوری، شبکه‌سازی، آموزش و هوش مصنوعی را رویکرد اطلاع‌رسانی در سال ۱۴۰۴ عنوان کرد و یادآور شد: ورود به فضای تکنولوژی و مهارت پایه و اساس شکل‌گیری روابط‌ عمومی مدرن در عصر حاضر است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، مجموعه روابط‌‌عمومی‌های دولت را نیازمند ایجاد حرکت یک صدا و موج‌آفربن در آگاهی بخشی عمومی و اطلاع‌یابی مردم از کارکرد‌های دولت عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی اجزای سازنده دولت هستند و فرآیند ارتباطی و رسانه‌ای این اجزا نباید در تزاحم با دیگران باشد و در هم‌افزایی همه اجزا، صدای رسای عملکرد دولت به جامعه منتقل می‌شود.

تعامل و ارتباط با کنش‌گران در برنامه تبیین دستاورد‌های سازمان

«فاطمه زارعان» رئیس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صمت هم در ابتدای این همایش، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسالت روابط‌ عمومی را تبیین و دستاورد‌های مجموعه و روایت پیشرفت دانست و بر تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روابط‌ عمومی برای رسیدن به این هدف تاکید کرد.

وی ارتباط و تعامل با کنش‌گران و گروه‌های مرجع برای تبیین و روایت پیشرفت دستگاه را دارای اهمیت دانست و افزود: قدرت نفوذ و محبوبیت این دسته از مخاطبان، نقش اثر‌گذاری بر میزان همراهی مخاطبان خواهد داشت.

زارعان رئیس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی را پرچم‌دار اقناع‌سازی و امید‌آفربنی دانست و بر آموزش به عنوان ابزار روز‌آمدسازی توانمندی علمی و اجرایی کارکنان تاکید کرد.

در این مراسم مدیران روابط‌ عمومی سازمان‌های و موسسات در اظهار نظر جداگانه به مسائلی مانند جایگاه سازمانی، تخصصی شدن روابط‌ عمومی، نیروی انسانی ماهر و ورود به لایه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری سازمان برای تبیین روایت اول، پرداختند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده