
به گزارش میمتالز، احمدرضا رحمانی سرپرست کارگاه انبار مواد خام، در خصوص راهاندازی پروژه ساماندهی انبار شمالی توضیح داد: از سال گذشته با تأکید مدیریت جدید بخش، تسریع در ادامه پروژه برای ساماندهی انبار شمالی و بارهای ورودی به کارخانه آغاز شد. این پروژه در چند مرحله انجام شد. در مرحله اول، با استفاده از هزاروسیصدوپنجاه عدد نیوجرسی، اقدام به باکسبندی کارگاه و جداسازی مواد و اختلاط بارها کردیم. در مرحله دوم، نظر به اهمیت و لزوم روشنایی کافی جهت نظارت و پیش شرط موفقیت مرحله سوم تأمین روشنایی کافی با تعویض چراغهای برخی دکلها با لامپهای LED انجام شد. در مرحله سوم، نصب دوربینهای مدار بسته برای کنترل ورود بارها و کامیونها و همچنین نصب چهار عدد راه بند در مسیرهای ورود و خروج بلوار اصلی انبار با همکاری مدیریتهای حراست، اتوماسیون و ارتباطات و امور فنی و برنامهریزی تولید در مدت زمان دو ماه به انجام رسید. در این راستا، بیش از یکصد هزار کامیون که سالانه وارد انبار میشوند، تحت کنترل قرار گرفتند.
محمدعلی سالکی مهندس ارشد برق و اتوماسیون امور فنی و برنامهریزی تولید گفت: نظر به اهمیت و لزوم روشنایی جهت نظارت دقیق وهمچنین پیش شرط موفقیت مرحله سوم، تأمین روشنایی کافی مد نظر قرار گرفت که با طراحی توسط نرمافزار مربوطه بدون تغییر ترانس تغذیه با تعویض چراغهای برخی از دکلها با چراغهای LED طبق طرح مدیریت امور فنی و برنامهریزی تولید وهمکاری مدیریت تولید و توزیع برق انجام شد. جهت اجرای این سامانه پردازش تصویر و ثبت اتوماتیک در ابتدا طرح، نقشه راه، جانمایی، نوع دوربین و نحوه نصب، نوع و نحوه اجرای سازهها مشخص و سپس با تشکیل کارگروه مربوطه مرحله اجرایی شروع شد.
مرتضی فروغی تکنسین سیستمهای صوتی و تصویری، افزود: در پروژه انبار شمالی مواد خام، پس از نصب دوربین جهت پردازش تصویر با استفاده از نرمافزار مربوطه، تمام دوربینها به صورت هوشمند تحت کنترل قرار گرفت. بگونهای که با ورود کامیون، پلاک و شخص راننده و نوع بار به صورت اتوماتیک در سامانه ثبت گردد.
سیدمحمود میرهدایتی کارشناس حفاظت پرسنلی مدیریت حراست، نیز در این خصوص گفت: با توجه به حجم سنگین بار ورودی به انبار مواد خام که سالانه حدود ۴ میلیون تن است، کنترل ورود این حجم از بار به انبار به صورت سنتی با مشکل مواجه بود. اکنون میتوان با راهاندازی این سامانه، شناسایی رانندگان خودروهای سنگین، توزین بار، ثبت آنالیز مواد در مدیریت آزمایشگاه مرکزی و ورود به انبار به صورت یکپارچه تحت کنترل قرار گرفته شود و تا زمانی که کامیون از گیتهای ورودی درب گردنه، آزمایشگاه مرکزی و توزین عبور نکند، امکان ورود به انبار مواد خام را وجود نداشته باشد. برای اولین بار در ذوبآهن، سیستم پلاکخوان به گونهای برنامهریزی شده است که به محض ورود کامیون، علاوه بر ثبت چهره راننده، پلاک کامیون نیز ثبت میشود.
ابراهیم ملکی مهندس کارشناس تاسیسات روشنایی مدیریت تولید و توزیع افزود:جهت اجرای پروژه پنج دکل روشنایی که هر دکل شامل ۱۲ پرژکتور ۸۰۰ وات قدیمی بود با ۸ چراغ LED با توان ۲۰۰ وات جایگزین گردید که در صورت تامین چراغ مابقی نیز تعویض میگردد همچنین تمامی لولهگذاریها، کابل کشی و نصب تابلوها توسط گروه عملیات برقی انجام گردید.
این پروژه با هدف ایجاد کنترل دقیقتر بر ورود و خروج بارها و کامیونها، علاوه بر افزایش امنیت، به بهبود کارایی و کاهش خطا در فرآیندهای مربوط به انبار مواد خام کمک خواهد کرد. در پایان از تمامی مدیریتهایی که در این پروژه همکاری کردند تقدیر و تشکر به عمل میآید.
منبع: ذوب آهن اصفهان