تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۷۰۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روابط عمومی محرک جذب سرمایه‌گذار

می متالز - از آنجا که اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، تبلیغات و بازاریابی برای فراهم کردن زمینه مشارکت سرمایه‌‌گذاران و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است، روابط عمومی مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی نقش مهمی در این عرصه دارد و با توجه به ماهیت این بخش که همان کار، تلاش و تولید است باید از پویایی لازم برخوردار باشد.
روابط عمومی محرک جذب سرمایه‌گذار

به گزارش می متالز، چابک‌سازی، برون‌سپاری، نگاه حرفه‌ای، چرخش درست اطلاعات در بازار رقابتی و نیز داشتن ارتباط موثر با افکار عمومی و مخاطبان، لازمه روابط عمومی این بخش است، بنابراین چنین فعالیت‌هایی در دنیای کنونی، باید سرعت لازم برای حرکت به سوی حرفه‌ای‌سازی با استفاده درست از فناوری‌های روز را داشته باشد تا هم از کارآیی لازم به عنوان یک بازوی کمک‌رسان برخوردار باشد و هم جذب سرمایه کند.
در عرصه مدیریت معدن و صنایع معدنی، جذب سرمایه برای اجرای پروژه‌ها در بسیاری از مناطق موضوع جدیدی به شمار می‌رود و باعث ایجاد حساسیت جامعه و افکار عمومی مسئولان اجرایی خواهد شد. روابط عمومی‌های مرتبط با بخش معدن با توجه به مهارت‌های ارتباطی مختلف می‌توانند مخاطبان هر حوزه را با ابعاد، پیامدها و سازکارهای گوناگون آشنا کنند. در گام نخست روابط عمومی مرتبط با مدیریت معدنی باید سطح آگاهی سرمایه‌گذاران خود را نسبت به اهمیت و ضرورت استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی ارتقا دهد و به این باور برساند که سرمایه‌گذار شریک مناسبی برای اجرای پروژه‌های معدنی است و در صورت تحقق آن، سرمایه‌گذاری یک بازی برد- برد است که در نهایت به سود شاخص‌های مدیریت معدنی و ارتقای سطح بهره‌وری خواهد شد. موفقیت در این موضوع نیازمند اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های مختلف با توسل به شیوه‌ها و فنون مختلف ارتباطی و تبلیغی در سطح جامعه است که ضرورت دارد روابط عمومی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و درگیر در اجرای این طرح، فعالیت‌ها را برای تشریح و ارزیابی ابعاد مختلف آن با زبانی ساده و در فضایی روشن و به دور از هرگونه ابهام و بزرگنمایی، برنامه‌ریزی و اجرا کنند و زمینه بحث و تبادل نظر مسئولان، صاحب‌نظران و اصحاب تفکر، علم، تحقیق و سرمایه‌گذاران را فراهم آورند. این طرح‌ها و فعالیت‌ها در فرآیند اطلاع‌رسانی، ارتباط، همفکری، تفاهم و تعامل با سرمایه‌گذاران و سایر مخاطبان، با توجه به وظایف، اهداف و ماموریت‌های تخصصی روابط عمومی‌ها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا در سطح سازمان‌ها تنها روابط عمومی است که می‌تواند ابعاد مختلف طرح را با در نظر گرفتن ویژگی‌های مخاطبان در سریع‌ترین زمان و با بیانی ساده یا تخصصی به‌وسیله رسانه‌ها، به آگاهی عموم مردم و صاحب‌نظران و مخاطبان اصلی طرح برساند.
روابط عمومی می‌تواند با پررنگ کردن نقاط قوت سازمان و سهیم‌ کردن بخش خصوصی در رفع نقاط ضعف و ارتقای بهره‌وری موثر باشد. فعالیت‌های روابط عمومی با نگاهی به برنامه جامع روابط عمومی و دستیابی به اهداف تعیین شده انجام می‌شوند. سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت با همکاری رسانه‌های جمعی به منظور انعکاس مناسب عملکرد بخش‌های مختلف اتخاذ می‌شود و عملکرد روابط عمومی بر محوریت (تاتا) تبلیغات، ارتباطات، انتشارات و تحقیقات و پیروی از سیاست‌های اطلاع‌رسانی استوار است.
روابط عمومی و بخش معدن و صنایع معدنی در شرایط کنونی کشور می‌توانند جذب سرمایه کنند و در اقتصاد و تولید ملی موثر باشند. این کار از سوی روابط عمومی‌ها رنگ و بوی حقیقی خواهد گرفت. با برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های نظام‌مند می‌توان کمک‌رسان بود و محرک جذب سرمایه و تولید ملی شد.

مهدی گودرزی / کارشناس ارتباطات شرکت تهیه و تولید

عناوین برگزیده