
به گزارش میمتالز، شمش و اسلب به عنوان محصولات اصلی صادراتی فولاد ایران، بیشترین کاهش حجم صادرات به ترتیب با ۱۷ و ۲۹ درصد افت داشتهاند.
حجم صادرات مقاطع طویل ۱۴درصد افزایش داشته که البته کارتهای بازرگانی اجارهای همچنان بازیگر اصلی صادرات آن بودهاند و سهم تولیدکنندگان در بازار صادراتی را کاهش دادهاند. این مساله قطعا بر ارزآوری فولاد کشور تاثیرگذار خواهد بود.
روند افزایشی حجم صادرات مواد اولیه زنجیره فولاد شامل کنسانتره و گندله تداوم دارد.
صادرات آهن اسفنجی (و بریکت) رشد ۱۴ درصدی داشته که عمدتا در نیمه نخست سال صورت گرفته است.
منبع: چیلان