تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۷۳۰۷۰
بدری عضو کمیسیون عمران مجلس:

شهر فرودگاهی امام خمینی نیازمند جهش زیرساختی است

شهر فرودگاهی امام خمینی نیازمند جهش زیرساختی است
‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در جریان بازدید از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی این فرودگاه در شأن ایران نیست، از ظرفیت بالای این مجموعه برای تبدیل شدن به هاب منطقه‌ای خبر داد و خواستار بهره‌گیری جدی از فرصت‌های قانونی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شد.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری با اشاره به بازدید میدانی اعضای کمیسیون عمران مجلس از شهر فرودگاهی امام خمینی (رحمت‌الله علیه) گفت:شهر فرودگاهی امام یک فرصت بسیار مهم برای کشور در حوزه تبادلات تجاری، تردد‌های بین‌المللی و ارتباط با کشور‌های همسایه و سایر کشورهاست. متأسفانه اقدامات انجام‌شده در این مجموعه تاکنون متناسب با شأن مردم عزیز ایران و ظرفیت‌های منطقه نبوده است.

وی افزود: روز گذشته بازدیدی از روند توسعه شهر فرودگاهی امام و بررسی فرصت‌های قانونی موجود داشتیم. این مجموعه دارای ۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد تجاری و ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی است. با این حال ترمینال و باند موجود دچار نواقصی است که در خور جایگاه جمهوری اسلامی ایران نیست و این موارد را متذکر شدیم.

بدری ادامه داد: از بخش‌های لجستیکی و تعمیرگاهی نیز که در حال راه‌اندازی هستند بازدید کردیم. همچنین فاز جدید توسعه فرودگاه نیز در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر ظرفیت پذیرش مسافر سالانه این مجموعه بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر است، اما مقرر است در طراحی فاز جدید این عدد به ۹۰ میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از اقدامات توسعه‌ای در گذشته ابتر مانده بود، اما با مدیریت جدید و جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، روند مثبتی آغاز شده است. طبق گزارش مسوولان فرودگاه، تاکنون حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده یا در شرف امضاست، از جمله برای باند جدید، ترمینال جدید و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری که چند شرکت دانش‌بنیان نیز در آن فعال شده‌اند.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه فرودگاه امیدوارکننده است، اما حتماً باید از ظرفیت‌های قانونی و بخش خصوصی به‌طور کامل استفاده شود. مجلس و کمیسیون عمران نیز باید نظارت مستمر داشته باشند و دولت، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد، باید تمام‌قد از این پروژه حمایت کنند.

بدری در پایان گفت: فرودگاه امام خمینی باید به هاب منطقه‌ای در حمل‌ و نقل هوایی تبدیل شود. در مقایسه با اقدامات زیرساختی کشور‌های همسایه، ما در این حوزه عقب هستیم و باید طی سال‌های آینده این عقب‌ماندگی را با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده