تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۱۱۹
کد خبر: ۳۷۵۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارخانه فولاد ازنا پیشرفت 80 درصدی دارد

می متالز - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت:کارخانه فولاد ازنا پیشرفت 80 درصدی دارد و انتظار می رود شرایط برای تکمیل این طرح مهم اقتصادی فراهم شود.
کارخانه فولاد ازنا پیشرفت 80 درصدی دارد

به گزارش می متالز، مجید کیانپور عصر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر صمت اظهار کرد: اگر قرار است خسارتی به سیل‌زدگان پرداخت شود، باید از اکنون این روند آغاز شده و پیش از این به تعویق نیفتد.

وی عنوان کرد: در صورتیکه ارزیابی خسارت انجام شده است، باید در اسرع وقت مبلغی بابت تهیه حداقل لوازم زندگی به سیل‌زدگان پرداخت شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت با اشاره به دشواری زندگی زیر چادر آن هم با گرم شدن هوا، بیان کرد: مشکلات سیل‌زدگان باید در نخستین جلسه هیأت دولت انتقال داده شده و روند پرداخت خسارات به مردم تسریع شود.

کیانپور با اشاره به خسارت بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های لرستان، افزود: حداقل ۹ هزار میلیارد تومان خسارت در بخش زیربنایی، ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی رخ داده و حداقل ۴ تا ۵ میلیارد تومان در حوزه مسکن آسیب وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه فکری برای تامین اعتبار و جبران خسارات وارده انجام نشود، مردم تا سالیان سال باید این خسارات را بر دوش بکشند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی از مجموع حدود ۳۵۰ میلیارد دلار صادرات لرستان ۲۱۰ میلیارد دلار به حوزه پتروشیمی تعلق دارد که سهم صادرات بخش خصوصی ۱۴۰ میلیارد دلار است.

کیانپور تاکید کرد: وجود این آمار نشان می‌دهد در لرستان بخش خصوصی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد در حال فعالیت است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع رونق تولید باید اولویت را در لرستان در اشتغال موجود دید، تصریح کرد: در شرایطی که اشتغال به سمت ناپایداری در حرکت بوده و شاید در نیمه دوم سال با بحران بیکاری بیشتری مواجه باشیم، در صورت عدم موفقیت در حفظ اشتغال موجود رکود بیشتری رخ می‌دهد.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت گفت: بر این اساس باید در تبصره‌های بودجه، کمک‌های فنی اعتباری، سرمایه‌های در گردش و  تسهیلات یارانه‌ای توجه ویژه‌تری به بخش خصوصی داشت تا بتوان با بهره‌گیری هرچه بهتر از این ظرفیت و در وهله اول با هدف اشتغال موجود، در گام دوم به دنبال رونق تولید باشیم.

کیانپور با نگاهی به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های دورود و ازنا ادامه داد: کارخانه فولاد ازنا پیشرفت 80 درصدی دارد  و در صورتیکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری پای کار باشند، تا ۶ ماه آینده با ظرفیت اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر آماده بهره‌برداری است.

وی با تاکید بر ضرورت حل مشکل موضوع کنسرسیوم کارخانه فروآلیاژ ازنا، بیان کرد: فاز ۴ کارخانه سیمان دورود نیز وارد مرحله اجرا شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت با اشاره به برخی از مشکلات واحدهای صنعتی قرار گرفته در مناطق ویژه اقتصادی گفت: متاسفانه با این مناطق همانند مناطق عادی برخورد شده و گویی هیچ مزیتی ندارند.

عناوین برگزیده