تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۶۳۰۸۳
سرویس خبر : محیط زیست

افتتاح ۲ پروژه زیست محیطی در شهرستان ازنا

‌می‌متالز - به مناسبت هفته محیط زیست با شعار «محیط زیست مردم پایه هوشمند و فناورانه» پروژه‌های زیست محیطی شرکت فرو آلیاژ ازنا، شامل سیستم پایش برخط و سیستم جمع آوری و هدایت غبار افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، در مراسمی با حضور سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان، حجت‌الاسلام سپهوند امام جمعه شهرستان ازنا و مدیران شرکت فروآلیاژ ازنا، دو پروژه زیست محیطی در شرکت فرو آلیاژ ازنا، شامل سیستم پایش برخط و سیستم جمع‌آوری و هدایت غبار این شرکت با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، در این مراسم با اشاره به اهمیت نصب و راه‌اندازی سیستم پایش برخط برای شرکت فروآلیاژ، اظهار کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این سیستم امکان نظارت مستمر بر فعالیت این واحد صنعتی جهت پایش میزان آلایندگی آن میسر شده است و اطلاعات زیست محیطی این شرکت در خصوص پایش برخط در سامانه جامع محیط زیست قابل رویت و کنترل است.

وی بیان کرد: با نصب سیستم جمع‌آوری و هدایت غبار بخش اعظمی از مشکلات شرکت فروآلیاژ در زمینه انتشار غبار از بدنه کوره‌ها رفع شده و به میزان قابل توجهی از بار آلایندگی این واحد صنعتی کاسته خواهد شد.

سالاروند با اشاره به نظارت کامل اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان بر فعالیت صنایع جهت کنترل میزان آلایندگی آن‌ها، گفت: صنایع باید از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین، جهت دستیابی به استاندارد‌های زیست محیطی استفاده کنند.

در ادامه این مراسم عابدی، مدیرعامل شرکت فروآلیاژ ازنا گزارشی از روند فعالیت این شرکت و برنامه‌های آتی آن در جهت کاهش میزان آلایندگی و دستیابی به استاندارد‌های زیست محیطی ارائه داد.

همچنین حجت‌الاسلام سپهوند، امام جمعه شهرستان ازنا، ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته بر لزوم تعامل بین بخشی برای حل مشکلات این شرکت، تأکید کرد.

با توجه به اینکه به علت کمبود برق و کاهش توان کوره‌ها بخصوص در فصل تابستان، امکان خارج شدن غبارگیر‌ها از مدار و ایجاد آلایندگی هوای محیط وجود دارد، در این جلسه مقرر شد؛ در زمان کمبود برق دو کوره از سه کوره این شرکت بطور کامل خاموش شود و حداکثر یک کوره و با توان متناسب برای در مدار ماندن غبارگیر‌ها و حفظ سلامت شهروندان، فعالیت کند؛ لذا لازمه این امر پیگیری برای افزایش میزان برق تخصیص شده در فصل تابستان برای فعالیت کوره فعال پیشنهادی از طرف این شرکت، است.

شرکت فروآلیاژ ازنا تولیدکننده فروسیلیسیم به عنوان ماده اولیه تولید فولاد و چدن در سال ۱۳۶۵ احداث شده و در سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده