به گزارش می متالز، این درحالی است که هماکنون حتی به تولید ۲ میلیون تن قراضه در سال نیز دست نیافتهایم. به طور معمول ۹۰درصد فولاد تولید شده در جهان دوباره به چرخه بازمیگردد البته باید درنظر گرفت که موضوع قابلتوجه در این بین، عمر استفاده از فولاد در یک چرخه زمانی است که این چرخه در کشورهای توسعهیافته کوتاهمدت و در کشورهای در حال توسعه بلندمدت است. برای نمونه عمر مفید خودرو در یک کشور توسعهیافته حدود ۶ سال است و بهطور معمول پس از این مدت دوباره به چرخه ضایعات بازمیگردد. شاهد هستیم که عمر خودرو در ایران حدود ۵برابر عمر خودرو در جهان است. این درحالی است که از چرخه خارج کردن خودروهای فرسوده از یک سو سبب کاهش آلودگی و از سوی دیگر باعث افزایش میزان مصرف قراضه در کشور خواهد شد. میتوان بازیافت خودرو را به سمت صنعتی شدن پیش برد، چراکه با صنعتی کردن بازیافت خودروهای فرسوده افزون بر اینکه میتوان قراضه مناسب و کافی برای صنعت فولاد تهیه کرد، میتوان به سرعت گام بزرگی در راستای پاکسازی محیطزیست در کشور برداشت. البته این امر هم نیازمند همکاری سازمانهای مختلف است زیرا با توجه به وضعیت معیشتی مردم به سادگی نمیتوان خودروهای جدید را جایگزین خودروهای فرسوده کرد.