تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۳۷۶۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

افتتاح و بهره برداری تنها کارخانه فرومنگنز کشور در سال جاری

می متالز - ‌فرماندار اسدآباد از افتتاح و بهره برداری تنها کارخانه فرومنگنز کشور تا پایان سال جاری در این شهرستان پس از ۲۵ سال انتظار خبر داد.
افتتاح و بهره برداری تنها کارخانه فرومنگنز کشور در سال جاری

به گزارش می متالز، کریم حمیدوند، اظهار کرد: کارخانه فرومنگنز پیش از این در ۲۵ سال پیش با عنوان کارخانه ذوب آهن و با هدف تولید شمش چدن در این شهرستان کلنگ زنی شد که سرانجام پس از ۲۰ سال انتظار افتتاح و طی یک پروسه کوتاه فعالیت کرد که به دلیل عدم مقرون به صرفه بودن و نداشتن توجیهه اقتصادی متوقف و تغییر خط تولید آن از شمش چدن به فرومنگنز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات مالی و اعتباری تغییر خط تولید کارخانه فرومنگنز اسدآباد دچار مشکل شد افزود: با پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و مطرح کردن مشکل این واحد صنعتی با وزیر صنعت معدن و تجارت کشور آخرین دستور وی راه اندازی این کارخانه توسط بخش خصوصی بود که در صورت نبود بخش خصوصی باید این کارخانه با همکاری فولاد مبارکه اصفهان راه اندازی شود.

حمیدوند با اشاره به اینکه سرانجام پس از ۲۵ سال انتظار کارخانه ذوب آهن اسدآباد با عنوان کارخانه فرومنگنز در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید تصریح کرد: با راه اندازی این واحد صنعتی مهم کشور با تولید افزون بر ۲۰ هزار تن فرومنگنز بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر نیرو در این کارخانه به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده