تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۳۷۷۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خواستار شد:

افزایش ۵ برابری اعتبار برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی در سال جدید

می متالز - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت : در سال ۱۳۹۷ حدود ۴۵ میلیارد تومان در حوزه زیرساختهای شهرکهای صنعتی هزینه کردیم که امسال این رقم باید افزایش ۵ برابری یابد.
افزایش ۵ برابری اعتبار برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی در سال جدید

به گزارش می متالز، صابر پرنیان در پنجاه و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری پاکدشت برگزار شد، با بیان این مطلب،افزود: در سطح شهرکهای صنعتی استان تهران به یک هزار و ۷۰۱ مگاوات برق نیاز داریم که حدود ۵۳۷ مگاوات آن تامین شده است و تامین ۱۳۴ مگاوات به صورت اضطراری لازم و ضروری است.
وی هم چنین اصافه کرد: به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان با براورد سال گذشته برای تامین برق شهرکهای صنعتی مستقر در استان تهران نیاز داریم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اعلام اینکه به یک هزار و ۶۷۶ لیتر بر ثانیه آب در شهرک های صنعتی تهران نیازمندیم، گفت: تامین ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آن به صورت اضطراری و ضروری باید در دستور کار قرار بگیرد.
پرنیان به کلنگ زنی شهرک صنعتی پوشاک در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و افزود: برای این شهرک ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی اختصاص داده شده است که با رفع موانع این شهرک تحرک جدیدی در حوزه پوشاک ایجاد خواهد کرد.
وی همچنین ادامه داد: مطالعات شهرک صنعتی ict نیز توسط کنسرسیومی متشکل از ایران و انگلیس و ترکیه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اعلام اینکه ۴۷ بافت صنعتی فاقد مجوز در استان تهران وجود دارد، بیان کرد: واحدهای مستقر در این بافتها مشکلات عدیده ای در زمینه پروانه،زیر ساخت و .. دارند که باید مورد رسیدگی واقع شود.
گفتنی است، پنجاه و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاوتی استان تهران با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت امروز پنج شنبه در فرمانداری پاکدشت برگزار شد و در ان به بررسی مهمترین مشکلات توسعه ای استان پرداخته شد.
در این جلسه جمعی از مدیران شهرک های صنعتی مستقر در استان تهران مهمترین مشکلات این شهرک ها را بیان کردند که تامین زیرساختها از جمله آب و برق و موضوع مالیات بر ارزش افزوده از جمله آنها بود.
گفتنی است ۳ شهرک صنعتی خوارزمی، عباس آباد و شن زار در این شهرستان واقع هستند و حدود ۲ هزار و ۵۲ واحد صنعتی با مجموع سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد تومان در این ۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت هستند و ۴ ناحیه صنعتی غیر مصوب نیز در این استان وجود دارد.

عناوین برگزیده