به گزارش می متالز، محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروز در مقابل تحریمهای ظالمانه، صادرکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی حضور دارند. مسئولان دولتی در بازه زمانی مشخص به سر کار میآیند و میروند؛ اما این تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستند که میتوانند صنایع را روز به روز توسعه داده و باعث اشتغال و رشد تولید شوند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: استفاده از این ظرفیت میتواند، زنجیرههای مختلف را در کشور ایجاد و باعث رونق تولید شود؛ کشور، جامعه بسیار توانمندی از برندهای تجاری دارد که این سرمایه را نباید نادیده گرفت.
مودودی تصریح کرد: بخش خصوصی دستخوش تغییر است و این بخش باید به عنوان متحد دولت در کنار تصمیمگیریها قرار گیرد، چرا که صادرکنندگان و تولیدکنندگان میتوانند با متخصصان و علمی که در اختیار دارند به واحدهای کوچکتر و نیمه تمام برای حل مسائل کمک کنند.
وی افزود: با توجه به زیر ساختهای موجود در بحث برندسازی، باید امکانات و اختیارات به صادرکنندگان داده شود تا با آرامش به تولید و صادرات خود بپردازند و قدمی برای رشد اقتصاد کشور بردارند.
مودودی در پایان گفت: در جلسات مشورتی که با بخش خصوصی داریم آنها صریح و بی پرده از انتظاراتشان میگویند و دولت هم باید بپذیرد که خطاهایی دارد و در شرایط خاص تصمیمهایی میگیرد که شاید به نفع آنها نیست اگرچه این تصمیمات قصد آسیب زدن به تولیدکننده و صادرکننده را ندارد. بسته حمایتی سال ۹۸ بهگونهای تدوین خواهد شد که صرفاً شامل مشوقهای صادراتی نبوده و بخشی از اقدامات حمایتی غیرمالی نیز به آن افزوده شود.