
به گزارش میمتالز، حسین پورفرزانه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۴ به «سرمایهگذاری برای تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: به منظور توسعه صنعت هوانوردی کشور باید چهار رکن اساسی ناوگان، فرودگاه، صنعت پشتیبان و نیروی انسانی با هم و به صورت متوازن رشد و توسعه یابد و در غیر این صورت دچار آسیب خواهیم شد.
وی گفت: برای تحقق این مهم، اگر بخواهیم به دولت اتکا کنیم با محدودیتهای منابع مواجهیم؛ لذا باید بتوانیم با جلب مشارکتهای مردمی و جذب سرمایههای خرد به سمت اقتصاد مردم پایه برویم و مردم را هر چه بیشتر مشارکت دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در این مسیر میتوان از اقتصادهای موفق جهان الگوبرداری کرد، اظهار داشت: در این اقتصادها از طریق جذب سرمایههای خرد مردم در بورس، بانکها و صندوقهای تجمیع سرمایه اقدام میکنند، اما این موضوع در کشور ما به ویژه در بخش بورس و بانک مغفول مانده است.
پور فرزانه ادامه داد: با توجه به اینکه در سالهای گذشته تجربه چندان خوبی در بورس نداشتهایم و همچنین نرخ بهره بانکی در کشورمان کمتر از نرخ تورم عمومی اقتصاد است، لذا مردم تمایل کمتری به سرمایهگذاری از این شیوهها دارند. به عبارتی مدل بومی کشور بر این قرار گرفته که مردم ترجیح میدهند داراییهای خود را نزد خودشان نگه دارند.
وی با اشاره به صنعت ساختمانسازی که در آن تعدادی افراد از حرفههای مختلف به مشارکت پرداخته و اقدام به ساخت و ساز میکنند و پس از آن منافع و عواید را بین خودشان تقسیم میکنند، خاطرنشان کرد: ما نیز به دنبال پیاده سازی این مدل بومی برای صنعت هوایی کشور هستیم و در این راستا متناسب با سرمایههای موجود به رفع موانع به منظور ورود افراد خواهیم پرداخت.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت «ترکیش ایر» ترکیه اشاره کرد که در سالهای گذشته بخش بزرگی از ناوگان هوایی خود را از طریق بورس و صندوقها تامین کرده است.
منبع: تجارت نیوز