تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۳۷۸۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
زینی‌وند:

باید به سمت صادرات سنگ فرآوری شده حرکت کنیم

می متالز - علی زینی‌وند در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان محلات با اشاره به سیستم بانکی اظهار داشت: ضعف نظام بانکی معضل اصلی تولید و اشتغال است و این موضوع باید رسیدگی شود و دولت باید تسهیل‌ گر و ریل‌گذار مسیر فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی باشد و نگذارد قوانین زاید و دست و پاگیری که مانع ارائه تسهیلات می‌شود حرکت قطار توسعه‌ای کشور را متوقف کنند.
باید به سمت صادرات سنگ فرآوری شده حرکت کنیم

وی افزود: در برخی موارد دیده می‌شود که بانک‌ها به منظور مشارکت در تولید با اخذ وثیقه‌های متعدد و سود بالا زندگی افراد را به نابودی کشانده و تولیدکننده و کارآفرین را مایوس می‌کنند این درحالی است که تبدیل شدن چین به یک غول اقتصادی بزرگ به‌دنبال استفاده آن از بنگاه‌های کوچک است بنابراین لازم است که ظرفیت‌های شهرستانی را به‌کار گرفته و برای تقویت تعاونی‌ها و توسعه آنها بکوشیم.

فرماندار محلات تصریح کرد: از ادارات درخواست می‌شود که با تبیین سیاست‌های سال ۹۶ به استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ها بپردازند، محلات به تنهایی ظرفیت چند استان را داشته و در این شهرستان بر مبنای ظرفیت‌های موجود باید اولویت‌هایی را در بخش‌های مختلف تعریف کرد.

زینی‌وند بیان کرد: تمام مسئولان ادارات موظیفه دارند که طرح‌ها و برنامه‌های مصوب خود را پیگیری کنند تا نتیجه موردنظر حاصل شود، خوشبختانه اقدامات خوبی درحال اجرا است، اما برخی پروژه‌ها به آهستگی پیش رفته و مغفول مانده‌اند بنابراین لازم است که روسا ادارات اهتمام‌ورزی لازم را نسبت به آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای مصوبات بسیار ضروری است، زیرا در زمان تصویب یک دستورالعمل مدیران می‌توانند موافقت نکرده و در مقابل آن مقاومت کنند، اما وقتی مصوب و ابلاغ شد دیگر اجرای آن الزامی است.

فرماندار محلات با اشاره به حوزه سنگ محلات گفت: این حوزه به صورت مستقیم در ارتباط با مسکن است و متاسفانه در این زمینه چشم اندازی برای رصد وجود ندارد زیرا ظرفیت‌های خالی بسیاری در این حوزه وجود دارد و باید به سمت صنایع تبدیلی و صادرات سنگ فرآوری شده حرکت کنیم.

زینی‌وند عنوان کرد: بین‌المللی شدن نمایشگاه سنگ می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات داشته باشد، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان هم از دیگر مواردی است که می‌تواند در توسعه صادرات موثر باشد که این موضوع هم مورد پیگیری مسئولان شهرستان قرارگرفته و ایجاد آن برای منطقه امری ضروری است.

وی اضافه کرد: ساماندهی آبگرم، احیای باغات، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی و دائمی گل، پژوهشگاه ملی سنگ، بهسازی پارک و بوستان سرچشمه به‌عنوان باغ ایرانی اقدامات مثبتی است که در این شهرستان انجام شده و باید برای اثربخشی، اقدامات تخصصی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی را داشته باشیم تا حلاوت اجرای آنها چشیده شود.

فرماندار محلات خاطرنشان کرد: از آنجایی که این شهر در گذشته نزدیک به‌عنوان باغ شهر مطرح بوده و با توجه به افزایش میزان دبی آب سرچشمه اهتمام‌ورزی به احیای این باغ‌ها انجام و موانع قانونی برای احیای آنها باید برطرف شود.

زینی‌وند افزود: بازدید از رودخانه قمرود و سدهای گلپایگان و کوچری و تونل انتقال آب از سرشاخه‌ها، تمهیدات لازم به منظور تامین حق‌آبه محلات اندیشیده شد زیرا این مسئله یک  مطالبه به‌حق اجتماعی است و مقرر شده که فرمانداران محلات، دلیجان، خمین و نمایندگان این شهرستان‌ها با مکاتبات کارشناسی و گفتمانی واحد، متحد و منسجم با یکدیگر در مسیر استیفای حق مردم گام موثر بردارند.

عناوین برگزیده