تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۴ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۷۸۵۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اول رییس‌جمهور ضمن تاکید بر تدبیر وزارت صمت در تثبیت قیمت کالاها:

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت در پایداری اقتصاد کشور نقش موثری دارد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت در پایداری اقتصاد کشور نقش موثری دارد
‌می‌متالز - معاون اول رئیس‌جمهور در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حضور یافت و در این بازدید با اشاره به اهمیت این سازمان در پایداری اقتصاد کشور، از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان در  جنگ ۱۲ روزه قدردانی و تاکید کرد: اهمیت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به اندازه‌ای است که در تصمیمات جلسات ستاد تنظیم بازار به دلیل اینکه این سازمان نقشی مهم در حفاظت از معیشت مردم و حمایت از حقوق تولیدکنندگان دارد، نظرات این سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا عارف شنبه هفتم تیرماه در بازدید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه همواره در تمام صحنه‌های انقلاب همانند پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و دوران کرونا که مردم حضور داشتند، پیروز صحنه بودیم، ادامه داد: در تجاوز رژیم صهیونیستی مردم خوش درخشیدند و بار دیگر بر خلاف تصور واهی دشمنان که به خود اجازه دادند غلط حمله به ایران را انجام دهد، تصور فاصله حکومت با مردم بود، اما بدون اینکه درخواستی از مردم شود حضور یکپارچه مردم را مشاهده کردیم که با کنار گذاشتن دلخوری‌ها و فاصله‌ها به پیروزی رسیدیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که منافع هر دو طرف مصرف‌کننده و تولیدکننده را به خوبی درک می‌کند به همراه هماهنگی و همدلی  نهاد‌های نظارتی به میدان آمدند و قیمت کالا‌ها تغییری نکرد و کمبود‌ها سریع جبران شد و با سازوکار آمادگی پایدار بدون اضطراب حرکت کردیم.

انجام وظیفه فداکارانه ارکان وزارت صمت/ مدیریت ۱۲ روزه بازار؛ الگویی برای گذر از تنگنای بحران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید معاون اول رییس‌جمهور از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، انجام وظیفه فداکارانه ارکان وزارت صمت به ویژه سازمان حمایت در تنظیم بازار و خدمت‌رسانی به مردم را نشأت گرفته از رسالت دولت چهاردهم و تلاش بی‌وقفه دولت و رییس دولت در ادای دین به نظام، مردم و رهبری دانست.

سید‌محمد اتابک نقش همکاران را در شناسایی، معرفی و خنثی‌سازی نقشه پلید دشمن در جنگ روانی هم هوشمندانه دانست و یادآور شد: دشمن قصد داشت در تماس با اقشار مردم و تهییج آنها برای هجوم به بازار و خرید بیش از نیاز، موجبات کسری کالا و نارضایتی عمومی را فراهم سازد که با پیگیری وزارت صمت، موفق به این کار نشد.

در این نشست معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارشی از اقدامات این سازمان در جنگ ۱۲ روزه شامل اعمال نظارت‌های میدانی و جلوگیری از گرانفروشی، جلوگیری از تعطیلی رسته‌های صنفی، بررسی ذخایر کالا‌های اساسی و راهبردی، بررسی ذخایر نهاد‌های دامی، نیاز و ذخایر مواد اولیه کارخانجات، وضعیت جوجه‌ریزی و تامین گوشت مرغ، بررسی وضعیت نانوایی‌ها و کارخانجات آرد، تشدید بازرسی‌ها بر کالا‌های اساسی و ضروری و آمار بازرسی‌های انجام شده در ۱۲ روزه تجاوز، ارایه کرد.

عناوین برگزیده