
به گزارش میمتالز، مصطفی پرتوافکنان، عضو هیات مدیره بانک سپه، با عذرخواهی بابت تأخیر در ارائه خدمات این بانک، از صبر و همکاری تمامی مشتریان قدرانی کرد و بیان داشت: از زمان آغاز جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و به دنبال حمله سایبری به زیرساختهای فناوری بانک، ارائه خدمات به مشتریان با مشکلاتی مواجه شد که به نمایندگی از مدیران و کارکنان بانک سپه از این عزیزان پوزش میطلبم. وی همچنین اشاره کرد که اکثر خدمات بانکی در تمامی شعب برقرار است و سایر خدمات نیز به زودی ارائه خواهد شد.
وی درباره اقدامات بانک سپه در روزهای ابتدایی این رخداد تاکید کرد که دو راهکار در این زمینه اتخاذ شد. اول اینکه با تأمین نقدینگی لازم در شعب مختلف کشور، امکان برداشت وجه به صورت موقت فراهم گردید و دوم اینکه با هماهنگی بانک مرکزی، برداشت وجه از دستگاههای خودپرداز امکانپذیر شد.
پرتوافکنان ادامه داد که در شرایط دشواری که اختلالات سیستمی به وجود آمده، با کوشش مستمر همکاران، توانستهاند حقوق و مزایای تمامی مشتریانی که از طریق بانک سپه حقوق خود را دریافت میکنند، واریز شده و هیچ وقفهای برای این دسته از مشتریان پیش نیاید.
وی همچنین از استقرار سامانه جدید بانکداری متمرکز در بانک سپه خبر داد و گفت: این سامانه در روزهای گذشته توسط متخصصان و کارکنان بانک آزمایش شده است. وی با اشاره به زمان معمول ۶ ماهه برای استقرار سیستم جدید، بیان کرد که این کار با تلاش شبانهروزی همکاران تنها در چند روز انجام شده که به عنوان یک رکورد تاریخی محسوب میشود.
پرتوافکنان در خصوص راهاندازی مجدد خدمات این بانک اظهار داشت که در حال حاضر به پایداری مناسب در خدمات کارت، ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاههای POS و پرداخت قبوض رسیدهایم. وی اعلام کرد که اینترنت بانک و همراه بانک سپه طی ۴۸ ساعت آینده مجدداً فعال خواهد شد و خدمات غیرحضوری نیز به زودی برقرار میگردد.
وی همچنین به بخشودگی خسارت تأخیر مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان تیرماه اشاره کرد و در پایان از یکایک مشتریان که با مشکلاتی روبهرو بودند، عذرخواهی کرده و از حمایتها و شکیبایی آنها در این شرایط دشوار قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که این بانک خدمترسانی به مردم عزیز کشورمان را با کیفیت و سرعت بیشتری ادامه دهد.
منبع: بورس نیوز