به گزارش می متالز، مرتضی ضامنی به اجرای پایلوت طرح جدید نوسازی تاکسیهای فرسوده اشاره کرد و گفت: براساس این طرح مقرر شد شرکت بهینهسازی مصرف سوخت از منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع رقابتپذیر به تاکسیرانی اختصاص دهد و شرکت خودروساز نیز قرار است ۱۰۰ دستگاه خودرو با ظرفیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر تولید کند که پیشفاکتورهای این ۱۰۰ دستگاه خودرو صادر شده است؛ البته در ارائه تسهیلات بانکی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با مشارکت بانکها بتوانیم آنها را نیز حل کنیم.
وی با بیان اینکه تولید این ۱۰۰ دستگاه میتواند مدل نوسازی را تغییر دهد، اظهار کرد: پیش از این خودرو را حدود ۳۵ میلیون تومان میخریدیم؛ اما در حال حاضرباید خودرو را ۷۵ میلیون تومان خریداری کنیم. در حقیقت این اختلاف قیمتی است که با آن مواجهیم و اگر طرح ماده ۱۲ را که فعلا مشمول ۱۰۰ دستگاه است، اجرایی کنیم، به واسطه صرفهجویی که در مصرف بنزین اتفاق میافتد، معادل ۳۸۷۰ دلار یارانه طی بازه زمانی چهار ساله به رانندگان تخصیص داده خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش به آغاز مجدد طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده اشاره کرد و گفت: شرکت خودروساز اعلام آمادگی کرده که برای امسال ۱۰ هزار دستگاه خودرو برای فرآیند نوسازی در اختیار اتحادیه تاکسیرانی قرار میدهد. یکی از چالشهای جدی در این حوزه فراهم کردن تسهیلات بانکی است. با توجه به اینکه قیمت خودرو هم افزایش یافته، قاعدتا تسهیلاتی نیاز است تا طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده مجددا آغاز شود.