
به گزارش میمتالز، حیدری افزود: کماکان تأمین نیازهای مشتریان داخلی اولویت گروه فولاد مبارکه است، رکود حاکم بر بازار داخل و عدم تقاضای کافی برای محصولات فولادی در داخل کشور باعث شد با بازاریابی مؤثر و حضور در بازارهای جهانی، صادرات فولاد مبارکه بیش از دوبرابر شود و فرصتهای جدیدی برای ارزآوری کشور فراهم گردد.
وی گفت: این رکود میتوانست باعث کاهش سفارشهای خط تولید فولاد مبارکه گردد کمااینکه این اتفاق برای سایر صنایع فولادی در کشور رخ داد؛ اما با پیشبینی به موقع توسط تیم فروش و بازاریابی شرکت، بلافاصله سفارشهای صادراتی جایگزین کمبود سفارشهای داخلی شد و این تغییر رویکرد باعث تداوم تولید و ثبت رکوردهای جدید در خطوط تولید فولاد مبارکه گردید.
حیدری در ادامه افزود: کسب درآمد ۱۰۴ همتی فولاد مبارکه از فروش محصولات در چهارماهه ابتدایی امسال، حاصل بازاریابی مؤثر و جذب سفارشها، تولید حداکثری خطوط تولید و توجه به فروش محصولات باارزش افزوده بیشتر است، ظرفیت خطوط تولید فولاد مبارکه باعث شد بازاریابی محصولات باارزش افزوده بیشتر در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: اسلب API ویژه خطوط گاز کشور یکی از محصولات با ارزش افزوده بالاتر است. در هفتههای اخیر با توافق انجامگرفته با شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، این محصول توسط فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد و مورد استقبال و سبد خرید مجریان پروژههای ملی کشور قرار گرفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت در فروش محصولات فولاد مبارکه و توجه به تحولات جهانی بازار فولاد، عاملی برای پایداری تولید و فروش فولاد مبارکه است و این شرکت به دنبال حضور هرچه بیشتر در بازارهای جهانی است.