تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۸۰۶۷
سرویس خبر : انرژی
برای نخستین بار محقق شد

اجرای پوشش کامپوزیت در مخزن انتقال فرآورده منطقه جنوب شرق

می متالز - رئیس واحد مهندسی خوردگی فلزات منطقه جنوب شرق خطوط لوله و مخابرات نفت از استفاده از سیستم روکش کامپوزیت برای تقویت ورق کف مخزن برای نخستین بار در این منطقه خبر داد.
اجرای پوشش کامپوزیت در مخزن انتقال فرآورده منطقه جنوب شرق

به گزارش می متالز، اصغر طالبی‌زاد با بیان اینکه کف مخزن سقف شناور ۴۰۳ مرکز انتقال نفت رفسنجان دچار خوردگی محیطی شده بود و تعویض ورق کف و تعمیر مکانیکی آن افزون بر هزینه زیاد، موجب تنش‌های مکانیکی و تغییر خواص متالورژی و در نتیجه از دست دادن مشخصات اولیه می‌شد، گفت: پس از انجام بررسی و مطالعات، سیستم روکش کامپوزیتی برای تقویت ورق کف این مخزن استفاده شد و مخزن مذکور پس از اجرا و انجام تست‌ کیفی و کمی لازم در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این روش در مقایسه با روش معمول افزون بر هزینه تمام‌شده پایین‌تر از مزایایی مانند ایمنی، عدم نیاز به جوشکاری، وزن پایین، سهولت در نصب، طول عمر و کاربری بالاتر برخوردار است.

طالبی‌زاد تاکید کرد:‌ سیستم روکش کامپوزیتی روش تاییدشده حفاظت مخازن ذخیره‌سازی و دیواره‌های فولادی انتقال فرآورده‌های نفتی در برابر آسیب‌های ناشی از خوردگی و عوامل محیطی است که برای نخستین بار در منطقه برای تقویت ورق‌های کف مخازن استفاده شد.

عناوین برگزیده