به گزارش می متالز، محمد راستاد اظهار کرد: با وجود تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه ، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است. این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.
وی با اعلام اینکه بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد 50 درصد را تجربه کرد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به بخش بیمه کشتیها از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود، تصریح کرد: هزینههای نقل و انتقال ارز کشتیهای خارجی در چنین شرایطی دشوار است، از این رو هزینه ارزی این کشتیها را 5 درصد در نظر گرفته ایم. این درخواست در جلسات هیئت عامل تصویب شده و به زودی اجرایی میشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه ترمینال شماره 3 کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجراست و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد، گفت: تجهیز و تکمیل ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی در حال انجام بوده و سیاست سازمان بنادر کماکان بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیر بناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است.
راستاد با بیان اینکه اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش میتواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد از اضافه شدن 12 دستگاه آر تی جی (جرثقیل دروازه ای محوطه کانتینر) به مجموعه امکانات بندری شهید رجایی تا 2 ماه آینده خبر داد و افزود: با رویکرد و برنامه های زمان بندی شده در سازمان بنادر تمام طرح های توسعه بنادر بدون توفقی در حال اجراست.
وی تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاریها در حال انجام است و ما توسعه پسکرانههای بندری را در دستور کار داریم؛ به طوری که 2400 هکتار از اراضی پسکرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.