تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۳۸۴۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن

استفاده از رمز دوم یکبار مصرف فعلا اجباری نیست

می متالز - مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: بنابر تصمیم جدید بانک مرکزی، اجباری شدن استفاده از رمز دوم یکبار مصرف برای انجام تراکنش‌های اینترنتی به تعویق افتاد.
استفاده از رمز دوم یکبار مصرف فعلا اجباری نیست

به گزارش می متالز، ساسان شیردل، با بیان اینکه بر اساس بخشنامه قبلی بانک مرکزی، تمام بانک ها موظف به فراهم کردن بستر ارایه رمز دوم یکبار مصرف به منظور ارتقاء امنیت تراکنش‌های غیرحضوری تا اول خرداد ماه بوده‌اند، گفت: این الزام همچنان وجود دارد و بانک‌ها مهلت داشتند چنین ظرفیت و زیرساختی را به لحاظ فنی ایجاد کنند. اما در عین حال ضرب‌الاجل اجرای عمومی طرح و الزام مشتریان بانکی به استفاده از این نوع رمز دوم برای انجام تراکنش‌های بانکی فعلا به تعویق افتاده و این الزام برای مشتریان از یکم خرداد اعمال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بانک مسکن در حال انجام آخرین مراحل تست های فنی بستر ارایه رمز دوم یکبار مصرف به مشتریان است، افزود: اطلاع رسانی درباره اینکه مشتریان به چه نحوی باید اپلیکیشن مربوطه را دریافت کنند که ممکن است از طریق سایت و یا فروشگاه‌های معتبر عرضه اپلیکیشن‌های تلفن همراه باشد، به زودی از طریق همین سایت و سایر مبادی اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
به گزارش هیبنا، بانک مرکزی از سال گذشته با ابلاغ بخشنامه‌ای به بانک‌ها خبر از اجرای طرح رمز دوم یک‌بار مصرف از خرداد ماه سال ۹۸ داد و بانک‌ها را ملزم کرد زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل این طرح و ابطال رمزهای دوم ایستا را فراهم کنند.
اما تحقیق از منابع آگاه حاکی است اجرای این طرح برای مدتی به تعویق افتاده و ممکن است روش آن نیز تغییر کند. بر اساس آنچه بانک مرکزی در نظر داشت، قرار بود رمزهای دوم یک‌بار مصرف از طریق اپلیکیشن‌های بانکی در اختیار مردم قرار گیرد اما با توجه به مشکلاتی که برای اپلیکیشن‌های گوشی‌های اپل در ایران اتفاق افتاد، ممکن است مشکلاتی در زمینه اجرای این طرح به وجود آید.
به این ترتیب نظام بانکی کشور بر آن شده تا روش جایگزینی را به جای اپلیکیشن‌های بانکی بیابد که به نظر می‌رسد در دسترس‌ترین گزینه در حال حاضر استفاده از پیامک است.
این در حالی است که حدود ۷۰ درصد از مشتریان نظام بانکی شماره تلفن همراه خود را به صورت درست در اطلاعات هویتی خود در بانک‌ها ثبت نکرده‌اند، بنابراین به نظر می‌رسد تأخیر به وجود آمده در اجرای این طرح برای ساماندهی شماره‌های تلفن همراه مشتریان باشد.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده