به گزارش میمتالز، علی رسولیان مدیرعامل فولاد سنگان به نمایندگی از حوزه صنعت و معدن و بخش خصوصی ایران با تجار و فعالان حوزه معدنی افغانستان در شهر کابل دیدار و رایزنی کرد.
در این جلسه رسولیان با اشاره به فرصتهای موجود برای دو کشور، از آمادگی ایران برای سرمایهگذاری و حضور فعال در افغانستان، در راستای گسترش فعالیتهای اکتشاف و استخراج و بهرهبرداری از معادن سنگ آهن و سایر معادن خبر داد.
مدیرعامل فولاد سنگان، همجواری دو کشور، قرابتهای تاریخی، دیدگاه مشترک ایران و افغانستان و عزم جدی طرفین را فرصتی مناسب برای توسعه همکاریهای دو جانبه ارزیابی کرد.
همچنین علی رسولیان در جلسهای با تجار و فعالین معدنی هرات با حضور دکتر اتابک وزیر صمت، سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، والی هرات و مسوولین دو طرف به عنوان نماینده بخش خصوصی و صنایع و معادن ایران، ضمن ارائه گزارشی از شرایط و پتانسیلهای بخش خصوصی کشور عنوان داشت: شرایط حال حاضر با توجه به اراده دو کشور، حمایتهای جدی وزارت صمت ایران و مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، فرصتی مغتنم برای شروع همکاریهای بخش صنعت و معدن دو کشور است. رسولیان با اشاره به همسایگی دو کشور، احداث خط راه آهن خواف-هرات، توانمندیهای فنی و صنعتی ایران و وجود معادن غنی و متعدد در افغانستان گفت: بخش خصوصی و صنعت و معدن ایران و تجار و فعالین افغانستانی میتوانند با تعامل و همکاریهای جدی و گسترده، آینده روشنی برای هر دو طرف در حوزه صنعت و معدن رقم بزنند.
در این دیدارها، مسوولین، تجار و فعالین معدنی افغانستان نیز ضمن قدردانی و استقبال از رویکرد هیأت ایرانی، آمادگی خود برای همکاری مشترک و همه جانبه با دولت و شرکتهای ایرانی را اعلام کردند.

