
به گزارش میمتالز به نقل از مس پرس، دکتر «سیدمصطفی فیض» تاکید کرد: برای توسعه صنعتی کشور نیازمند بسترسازی، تسهیل فرآیندها و عمیقتر شدن همکاریها هستیم و تقویت اکوسیستم معدن و نقشآفرینی فعالان جدید، به ویژه در حوزه بینالملل ضروری است.
دکتر فیض اضافه کرد: ما در مسیر توسعه به دنبال تقویت پایههای صنعت ملی مس هستیم و در این مسیر نباید از نقش پررنگ نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه غافل بمانیم.
دکتر فیض در ادامه افزود: باعث افتخار من است که در این دوره اغلب مدیران مجموعه را از همکاران صنایع مس انتخاب کردیم و همگی در کنار هم در راستای ارتقای جایگاه این صنعت و سربلندی کشور عزیزمان ایران تلاش میکنیم.
رییس خانه معدن ایران با تأکید بر شفافیت زنجیره معدن کشور و ضرورت نگاه کارشناسی در توسعه بخش معدن، خواستار نقشآفرینی پررنگتر شرکت ملی مس در سیاستگذاریهای معدنی و حضور در عرصههای بینالمللی شد.
«محمدرضا بهرامن» بر لزوم تقویت منابع انسانی، تشکیل کنسرسیوم برای تکمیل معادن و رفع موانع توسعهای تأکید کرد و افزود: توسعه بخش معدن باید با نگاه کارشناسی دنبال شود.
بهرامن با اشاره به ضعف بخش بینالملل فعالان بخش معدن کشور گفت: دادههای دقیق و معتبر باید به جامعه جهانی ارائه شود و شرکت ملی مس میتواند پرچمدار سیاستگذاریها و نماینده توانمندیهای ایران در عرصه جهانی باشد.
وی تصریح کرد: خانه معدن آماده هر گونه همکاری برای ایجاد پاویون مس در رویدادهای بینالمللی و تسهیل حضور این شرکت به عنوان نماینده بزرگ کشورمان در بازارهای جهانی است.
گفتنی است، در این جلسه مواردی از جمله فرسودگی ماشینآلات، خروج برخی معادن از مدار فعالیت، بحران سوخت، تثبیت فعالان در جایگاه بینالمللی، ارائه دادهها در فضای بینالملل و توسعه منابع انسانی برای ارتقای دانش و فناوریها مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: مس پرس