تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۸۵۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشرفت 90 درصدی بزرگترین طرح فولاد در استان

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بزرگترین طرح تولید فولاد در استان پیشرفت 90 درصدی دارد، گفت: در تلاش هستیم با اقداماتی نظیر ذوب آهن اسفنجی زنجیره تولید فولاد را کامل کنیم.
پیشرفت 90 درصدی بزرگترین طرح فولاد در استان

به گزارش می متالز، کاظم منزوی صبح امروز در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال‌جاری، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، نهادهای توسعه‌ای و نهادهای غیردولتی در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح تولید فولاد در استان پیشرفت 90 درصدی دارد، ادامه داد: برای تکمیل این زنجیره در استان ذوب آهن اسفنجی با اشتغال 100 نفر در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اجرای چندین طرح سرمایه‌گذاری با اشتغال 500 نفر در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: تولید کمپرسور کولر خودرو، کانتینر یخچال‌دار، کربن فعال، پرینتر سه بعدی و کنتورهای هوشمند در قالب واحدهای تولیدی جزو برنامه‌های آتی تولیدی و اشتغالزا در چهارمحال و بختیاری است.

 

تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام اشتغال 1400 نفر را در پی دارد

منزوی با بیان اینکه تکمیل صنایع نیمه‌تمام نیازمند اعتبار است، خاطرنشان کرد: طرح کود شیمیایی و اوره لردگان، طرح توسعه شرکت تعاونی ذوب و ریخته‌گری سفیددشت، طرح فولادسازی سفیددشت، شرکت خاورسیمان لردگان، شرکت نساجی نگین نخ بروجن، شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، شرکت فرآورده‌های نسوز و طرح پتروشیمی بروجن جهت تکمیل نیازمند اعتبار است که تکمیل این طرح‌ها اشتغالزایی 1400 نفر را به همراه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت احداث دهکده فرش در استان، توضیح داد: در فاز اول احداث این دهکده نیازمند احداث یک واحد رنگرزی هستیم و در گام بعدی بررسی تغییر روش ارائه تمهیدات به قالیبافان از طریق اتحادیه‌ها انجام بگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: باتوجه به تبصره 18 قانون در کمک به اصناف تولیدی می‌توان اشتغالزایی در این حوزه ایجاد کرد اما در حال حاضر بیش‌ترین بحث مباحث مالی و اعتباری صرف تثبیت اشتغال می‌شود.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت