به گزارش میمتالز، جلسات ممیزی صدور گواهینامه سیستم مدیریت انرژی به مدت دو روز، در تاریخهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه سال ۱۴۰۴، با حضور ممیزان شرکت SGS برگزار و شرکت فولاد سفیددشت موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی استاندارد ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۸ شد.
در پی کسب این موفقیت ارزشمند و در جلسه اختتامیه جلسه ممیزی، سرممیز شرکت SGS، مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت فولاد سفیددشت چنین اظهارنظر کردند:
همکاری تمامی مدیران و کارکنان شرکت فولاد سفیددشت در اجرای این ممیزی و تشریح یافتههای ممیزی شایسته قدردانی است. رویکرد سیستمی در پیادهسازی الزامات سیستمهای مدیریتی و ارائه شفاف شواهد و مستندات از نقاط قوت شرکت فولاد سفیددشت در این فرآیند بود.
از زحمات تیم ممیزی و همکاری کارکنان سازمان با تیم برگزارکننده تشکر میکنم. باید در نظر داشته که امروز ممیزی به بخش مهمی از فرهنگ سازمانی فولاد سفیددشت مبدل شده و کسب این گواهینامه نشاندهنده تعهد مستمر شرکت به بهینهسازی مصرف انرژی، کاهش هزینهها و ارتقای بهرهوری است. در دنیای امروز مدیریت هوشمندانه منابع انرژی نهتنها یک ضرورت اقتصادی، بلکه مسوولیت اجتماعی و زیستمحیطی نیز به شمار میرود.
این شرکت با اخذ و پیادهسازی استانداردهای مدیریتی، گامهای مؤثری در جهت بهبود کیفیت، ایمنی، محیطزیست و مدیریت انرژی برداشته است. این اقدامات نشاندهنده تعهد این شرکت به اصول مدیریت یکپارچه و تعالی سازمانی است.
استاندارد مدیریت انرژی ISO ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸ توانمندسازی سازمانها برای استقرار سیستمها و فرآیندهای لازم برای بهبود عملکرد انرژی شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی را در پی دارد. توجه به موضوع مدیریت انرژی با توجه به نقش آن در مدیریت هزینهها مهم و ضروری است. توجه به مدیریت انرژی وظیفه و هدف تکتک کارکنان در بخشهای مختلف شرکت است.
حفظ و بهبود مستمر این سیستم نیازمند پایش منظم، بازنگری دورهای و مشارکت فعال همه کارکنان سازمان است. امیدواریم این دستاورد نقطه عطف و شروعی برای کسب موفقیتهای بزرگتر در مسیر تعالی، پایداری و مسوولیتپذیری در حوزه انرژی باشد. از زحمات تمامی همکاران و تیمهای پرتلاش شرکت که با همکاری و تلاش مستمر خود، این دستاورد را ممکن ساختند و همچنین از زحمات تیم ممیزی صمیمانه قدردانی میکنم.
منبع: فولاد مبارکه اصفهان