تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۳۹۰۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
عظیمیان درهشتمین آیین گلریزان مطرح کرد:

فولاد مبارکه تاکنون ۱۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده است

می متالز - همزمان با ایام خجسته میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع)، هشتمین آیین گلریزان شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آن، ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در مجموعه فرهنگی‌ورزشی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد.
فولاد مبارکه تاکنون ۱۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده است

به گزارش می متالز، مدیرعامل فولاد مبارکه در این آیین گفت: حضور در آیین پرفیض و معنوی گلریزان نوعی قرار آسمانی است، چراکه خیران حاضر در گلریزان به دعوت خداوند، این کار خیر را انجام می‌دهند و این امر برای من و سایر عزیزان حاضر در این آیین توفیق و افتخار بزرگی است.
حمیدرضا عظیمیان تعهد بر مسئولیت اجتماعی را نشانه تعالی هر سازمان و میزبانی فولاد مبارکه را مایه مباهات دانست و تصریح کرد: همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی، هرگاه کاری انجام داده‌ایم، از سوی خلق خدا ازجمله مسئولان شهرستان، استان و کشور موردلطف و قدردانی قرار گرفته‌ایم. حتی هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی، وقتی سایر کشورها به مدد همنوعان خود برمی‌خیزند، به‌طورمسلم خیرخواهی آنها دیده شده و قدردانی می‌شوند.
وی در این‌باره عنوان کرد: با کمی دقت در فرآیند یادشده ملاحظه خواهیم کرد که کار نیک انجام‌شده همواره قدردانی مخلوق را نیز درپی دارد؛ پس باید به‌خاطر داشته باشیم خداوند متعال که خالق بی‌نیاز است، چنانکه در بسیاری آیات قرآن ازجمله سوره بقره بارها آمده است، از کارهای خیرخواهانه‌ای که با آگاهی و نیت خیر انجام می‌شود، مانند جشن‌های گلریزان، آنگونه که خود صلاح می‌داند قدردانی خواهد کرد.
وی بروز حوادث در کارخانه‌های صنعتی را محتمل دانست و با تاکید بر اینکه بسیاری از حوادث نیز همواره به خیر می‌گذرند، تصریح کرد: به یقین قدم‌های خیری که سازمان‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت برمی‌دارند و از همنوعان خود دستگیری می‌کنند، اثر مثبت خود را بر سلامتی کارکنان و موفقیت سازمان‌ها خواهد گذاشت، به‌‌طوری که در شرکت فولاد مبارکه نیز اینگونه بوده و این همان تشکر خداوند از بندگان است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به سوره مبارکه فجر خاطرنشان کرد: خداوند متعال احوال انسان‌ها را در این سوره یادآور شده و فرموده است انسان‌ها در روز حساب افسوس آن را می‌خورند که کاش برای سرای جاوید و زندگی ابدی توشه‌های بیشتری برداشته بودند و کمک به همنوعانی که ناخواسته در زندان‌ها گرفتار شده‌اند همان توشه‌هایی است که خداوند به آن اشاره فرموده است. وی با بیان اینکه جشن‌های گلریزان فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، گفت: بنابر آمار موجود، در این سال‌ها با جمع‌آوری حدود ۱۳ میلیارد تومان حدود ۱۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشته‌اند و دوباره از موهبت آزادی بهره‌مند شده‌اند. عظیمیان حضور ذی‌نفعان و شریکان تجاری کسب‌وکار فولاد مبارکه و به‌طور کلی مدیران و صاحبان صنایع در این جشن گلریزان را نشانه فرهیختگی جامعه و نه فقط برانگیخته شدن احساسات و عواطف انسانی دانست و گفت: به‌یقین انسان‌های خلاق و فرهیخته علاوه‌بر مطالعات گسترده صنعتی، از مشکلات پیرامون اجتماع خود نیز باخبرند و در چنین مواقعی به حضور در چنین آیین‌هایی برای ذخیره آخرت خود پاسخ مثبت می‌دهند. وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود همواره در کنار مردم است.

 

جشن‌های گلریزان فولاد مبارکه از موثرترین جشن‌ها

در جریان برگزاری این آیین، با برخی از مسئولان و خیران حاضر در آیین گفت‌وگویی انجام شده که در ادامه می‌خوانید:
مدیرعامل ستاد دیه کشور عنوان کرد: در آیه ۱۱۲ سوره مبارکه بقره به خیران و نیکوکاران و همه کسانی که وجود خود را تسلیم پروردگار کرده‌اند، نوید پاداش خیر داده شده است. بنابراین باید به مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت آفرین گفت که هر‌سال با برپایی چنین آیین باشکوهی، به مسئولیت خود در قبال جامعه متعهد می‌مانند.
جولایی افزود: جشن‌های گلریزان فولاد مبارکه و زیرمجموعه‌های این شرکت یکی از موثرترین جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است.
فولاد مبارکه در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد همواره پیشتاز بوده است
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضمن قدردانی از فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آن، که در امر تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی نقش فعال دارند، گلریزان و هر اقدامی که برای آزادسازی انسان‌هایی که ناخواسته در بند زندان گرفتار شده‌اند، بسیار ارزشمند است.
زهرا سعیدی افزود: برگزاری جشن‌های گلریزان سنتی نیک نزد ایرانیان است. خانواده‌های زندانیان بیش از هرکس دیگر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. این کار ترویج هرچه بیشتر کار خیر و کمک به همنوع بوده است. وی ادامه داد: باید گفت امسال باوجود شرایط اقتصادی حاکم بر فضای کسب‌وکار شرکت‌ها و واحدهای صنعتی که به‌نوعی با فولاد مبارکه همکاری می‌کنند، شاهد حضور حماسی‌تر مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌ها در این جشن گلریزان بودیم.
درک بالا و تشریک مساعی این عزیزان با خانواده‌هایی که سرپرست‌شان ناخواسته در زندان به‌سر می‌برد، مایه مباهات و نشان‌دهنده آن است که مردم ما به قول سعدی شیرین‌سخن، خود را اعضای یک پیکر می‌دانند و هنگام بروز درد و سختی برای سایر همنوعان، خود را جدا از آنها نمی‌دانند.
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این سال‌ها که فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی در حال سپری کردن دوران جوانی خود است، ملاحظه می‌کنیم که در این شرکت، مسئولیت‌های اجتماعی هیچ‌گاه تحت‌تاثیر شرایط سخت اقتصادی یا موارد دیگر قرار نگرفته، بلکه با قدرت و اراده روزافزون دنبال شده است و همان‌گونه که از سوی ستاد دیه کشور بارها اعلام شده است، در بخش گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، فولاد مبارکه همواره پیشتاز و سرآمد بوده است.

 

توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی و سیاسی تقدم دارد

همچنین به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات، مدیرعامل فولاد مبارکه با مدیریت و کارکنان روابط عمومی این شرکت دیدار و ضمن ابراز خرسندی از عملکرد این واحد، از تلاش آنها قدردانی کرد.
حمیدرضا عظیمیان با تاکید بر اینکه پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد (ص)، در اوج زمان جاهلیت، مردم را از راه کلام به یکتاپرستی دعوت کردند و بر قلب مخاطبان خود اثر گذاشتند، اظهار کرد: اقناع‌‌کردن مخاطبان و همراه کردن ذی‌نفعان با سازمان، مهم‌ترین خروجی کار روابط عمومی است تا آنجا که از کار روابط عمومی به‌عنوان یک هنر کارآمد یاد شده است.
وی با اشاره به اینکه در کنار قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی، قدرت فرهنگی و رسانه‌ای با ضریب نفوذ بسیار زیادی از سایر قدرت‌ها پشتیبانی کرده و زمینه به‌بار نشستن آنها را فراهم می‌کند، تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ با استفاده از همین قدرت نرم فرهنگی و تبلیغات هدفمند تلاش می‌کنند با دستکاری افکار عمومی، ذهن مخاطبان را به تسخیر خود درآورند تا به مطامع اقتصادی، سیاسی و نظامی خود دست یابند.
عظیمیان درباره اهمیت تخصص در کار روابط عمومی گفت: زاویه نگاه کارشناسان و متخصصان روابط عمومی باید به‌درستی ترسیم شود؛ درغیراین‌صورت، نه‌تنها تاثیر موردنظر را نخواهد داشت، بلکه ممکن است نتیجه معکوسی به همراه داشته باشد؛ از این‌رو باید با مخاطب‌شناسی و مطالعه دقیق شرایط و محیط پیرامون، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کرد تا به تعالی روزافزون سازمان منجر شود.
او ایجاد انسجام سازمانی را یکی دیگر از مهم‌ترین خروجی‌های کار روابط عمومی‌ها دانست و با اشاره به اینکه قدرت فکری روابط عمومی‌ها باید بر قدرت مالی آن مقدم باشد، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید بتوانند در سخت‌ترین شرایط سازمان را یاری کنند.
همچنین در این دیدار، ایرج ترابی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ضمن قدردانی از توجه مدیرعامل به روابط عمومی خاطرنشان کرد: روابط عمومی تلاش خواهد کرد رابط قابل اطمینان مدیریت و بدنه سازمان باشد. به همین منظور کارکنان این حوزه با تمامی وجود می‌کوشند با برقراری ارتباط موثر بین مدیریت و کارکنان، راهبردهای مدیریت ارشد سازمان را به کارکنان منتقل کنند. درعین‌حال صدای رسای کارکنان باشند و درنهایت با خلق ارزش مشترک با جامعه، راه دستیابی به اهداف درون و برون‌سازمانی را هموار کنند.

عناوین برگزیده