تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۹۲۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پایان نگرانی های زیست محیطی برای کارخانه ذوب شرکت مس

می متالز - استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرعامل شرکت مس گفت: در خصوص ایجاد کارخانه ذوب نگرانی‌های محیط زیستی مطرح می‌شد که با همت وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین پیگیری شرکت مس این نگرانی‌ها رفع شده است و هم‌اکنون بحث اتمام کارخانه ذوب نهایی شده است.
پایان نگرانی های زیست محیطی برای کارخانه ذوب شرکت مس

به گزارش می متالز، محمدرضا پور محمدی در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی مس اظهار کرد: از دوره مدیریت نخست دکتر سعد محمدی در شرکت مس همه به نیکی و شایستگی یاد می‌کنند به‌ویژه این‌که ایشان در خصوص معدن مس سونگون و آذربایجان شرقی نگاه ویژه‌ای دارند و سنگ بنای توسعه صنعت مس در استان را بنیان گذاشتند.
وی ادامه داد: مس سونگون ذخایر و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و استان آذربایجان شرقی در حوزه ذخایر معدنی در کشور جایگاه نخست را دارد ولی در حال حاضر میزان کمی از این ذخایر بهره‌برداری می‌شود.
پور محمدی بیان کرد: انتظار داشتیم شرایط به‌گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت تا در شرایط کنونی شاهد تکمیل زنجیره تولید در مس سونگون و ایجاد صنایع پایین‌دستی مس می‌بودیم.
به گفته وی، در خصوص ایجاد کارخانه ذوب نگرانی‌های محیط زیستی مطرح می‌شد که با همت دکتر رحمانی وزیر محترم صمت و دکتر علیزاده نماینده ورزقان و همچنین پیگیری شرکت مس این نگرانی‌ها رفع شده است و هم‌اکنون بحث اتمام کارخانه ذوب نهایی شده است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده