تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۴ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۹۴۱۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

سیستم کنترل بومی‌سازی‌شده جبران‌ساز استاتیکی توان راکتیو فولاد مبارکه افتتاح شد

سیستم کنترل بومی‌سازی‌شده جبران‌ساز استاتیکی توان راکتیو فولاد مبارکه افتتاح شد
‌می‌متالز - سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، امروز (۰۶ بهمن‌ماه)، ضمن بازدید از سیستم اسکادای توزیع برق این مجموعه بزرگ صنعتی، سیستم کنترل بومی‌سازی‌شده جبران‌ساز استاتیکی توان راکتیو ۳۰.۵ کیلوولت را افتتاح کرد؛ سیستمی که در راستای افزایش کیفیت توان الکتریکی و جلوگیری از اعمال محدودیت به کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه به دست متخصصان داخلی این مجموعه طراحی و بومی‌سازی شده است.

به گزارش می‌متالز، این سیستم به‌ عنوان دستاورد فناورانه و دانش‌بنیان، بستر مناسبی در راستای تحقق خودکفایی صنعتی و کاهش وابستگی به تجهیزات خارجی را در پی خواهد داشت و نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و پایداری شبکه برق و همچنین جلوگیری از اعمال محدودیت به کوره‌های قوس و آزادسازی ظرفیت ترانسفورماتور‌ها و خطوط انتقال برق ایفا می‌کند. بومی‌سازی فناورانه پیشرفته این طرح در صنعت فولاد کشور، همسو با اهداف توسعه پایدار و مدیریت انرژی است که با همت متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های فنی فولاد مبارکه به ثمر رسیده است.

عناوین برگزیده