تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۹۴۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تاثیر اقتصادی صنعت جهانی فولاد

می متالز - به طور معمول، تاثیر اقتصادی یک صنعت با سهمی که در تولید ناخالص داخلی دارد یا به عبارتی دیگر با ارزش افزوده‌ای که از صنعت به اقتصاد اضافه می‌شود یا همان تفاوت بین ارزش خروجی و هزینه‌های میانی سنجیده می‌شود.
تاثیر اقتصادی صنعت جهانی فولاد

به گزارش می متالز، دیگر شاخص مهم در این زمینه شمار افرادی است که در یک صنعت کار می‌کنند. این شاخص‌ها به توصیف تاثیر مستقیم کمک می‌کنند. هم‌اکنون تاثیر کلی و سراسری صنعت فولاد ارزش افزوده ۲.۹ تریلیون دلاری با ۹۶ شغل است که در سراسر جهان ایجاد شده است.
اما اهمیت تاثیر صنعت فولاد بر جامعه و اقتصاد بدون در نظر گرفتن تاثیری که این صنعت در زنجیره ارزشش دارد، کامل نیست.
 این زنجیره ارزش شامل عرضه‌کنندگان داخلی و مشتریان خارجی می‌شود. اهمیت این موضوع وقتی مشخص می‌شود که درک شود چطور فولاد به عنوان یک ماده در بسیاری صنایع، جایگاه کلیدی دارد.
تاثیر زنجیره عرضه، «تاثیر مستقیم» نامیده می‌شود. درباره عرضه‌کنندگان، این مفهوم به تاثیر صنعت فولاد بر اقتصاد برمی‌گردد که برآمده از خریدهای این صنعت است؛ خریدی که نه تنها مواد خام بلکه کالاهای تولیدی، انرژی و خدمات را نیز دربرمی‌گیرد. همچنین طیف گسترده‌ای از بخش‌هایی مانند ساخت‌وساز، خودروسازی، ماشین‌آلات، حمل‌ونقل و انرژی هستند که در فعالیت‌های تولیدی خود به فولاد وابسته هستند و از محصولات فولادی استفاده می‌کنند.

اِلدار آسکِروف / مدیر واحد مطالعات راهبردی انجمن جهانی فولاد

عناوین برگزیده