تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۳۹۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست کاهش تولید خودروهای ناقص/ خودروهای تولید شده صندلی و فندک ندارند

می متالز - مالک کروز با بیان اینکه از خودروسازان خواستیم که برنامه تولیدشان را کم کنند و خودروهای ناقص تولید نکنند، گفت: خودروهای کف کارخانه با کمبود قطعات مختلف از جمله دستگیره سقف پژو۲۰۶ و فندک روبرو هستند.
درخواست کاهش تولید خودروهای ناقص/ خودروهای تولید شده صندلی و فندک ندارند

به گزارش می متالز، حمید کشاورز در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید کروز در پاسخ به سوال که دلیل انباشت خودروها در کف کارخانه چیست؟ اظهار داشت: این سوال مطرح است که چرا خودروسازان خودروی ناقص تولید می کنند؟ در نامه به خودروسازان از آنها خواستیم که برنامه تولید خود را کاهش دهند ولی خودروسازان اصرار دارند که خودرو تولید می کنیم،بعد قطعاتش را هر موقع برسد، می‌بندیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای کف کارخانه با کمبود قطعات مختلف از جمله باطری، کمربند ایمنی،پمپ هیدرولیک فرمان، ریل تنظیم کمربند، کاتالیست، صندلی، دستگیره سقف پژو ۲۰۶ و فندک روبرو هستند.

* طلب ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از خودروسازان

کشاورز ادامه داد: خودروسازان از مرداد سال گذشته ماه ها تلاش کردند که بگویند خودرویی که برایشان ۴۰ میلیون تومان تمام می شود را نمی توانند ۲۰ میلیون تومان بفروشند. خودروسازان به شبکه قطعه سازان نمی توانستند پول دهند و به همین خاطر دچار مشکل شدند.

وی مجموع مطالبات کروز از ایران خودرو و سایپا را ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خودروسازان قادر به پرداخت هفتگی، ماهانه و مستمر مطالبات قطعه سازان نیستند و در حال حاضر دو خودروساز بزرگ بالای ۱۲۰ میلیارد تومان چک برگشتی تسهیلاتی را دارند که ما دریافت کرده ایم و قادر به پرداخت آن نیستند.اقساط این تسهیلات را ما باید پرداخت کنیم.

وی ارزش این چک های برگشتی را تا پیش از عید ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سقف اعتباری خودروسازان پاسخ گو نیست و نمی‌توانند از بانک‌ها تسهیلات بگیرند. ما پیشنهاد کردیم که مطالبات ما را فعلا ندهید ولی پول تحویل هفتگی قطعات را بپردازید.

عناوین برگزیده