تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۳۹۷۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل گل‌گهر در آیین معارفه خود در حضور کارکنان و مسئولان محلی قول داد:

تامین رفاه کارکنان، حفظ درآمد گل‌گهر در استان و حفظ نیروی انسانی

می متالز - آیین معارفه جمشید ملارحمان، مدیرعامل گل‌گهر با حضور داریوش اسماعیلی، شهباز حسن‌پور و اسدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و جمعی از مدیران و معاونان شرکت‌های تابع گل‌گهر در سالن اجتماعات این مجموعه صنعتی معدنی برگزار شد.
تامین رفاه کارکنان، حفظ درآمد گل‌گهر در استان و حفظ نیروی انسانی

به گزارش می متالز، جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت گل‌گهر در این آیین به مردم و مسئولان محلی کرمان و سیرجان قول مساعد داد که درآمد این شرکت بزرگ از استان خارج نشود.

 

یک ریال از گل‌گهر به جای دیگر نمی‌رود

جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در آیین معارفه خود گفت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی کشور آن چیزی است که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند.
وی افزود: صرف نظر از اجزا و استراتژی‌ نقشه راه معدن که سال گذشته تدوین شد، گفتن یک نکته ضروری است؛ هیچ چاره‌ای جز مهندسی مدیریت و نگاه عالمانه، علمی و مدبرانه به مدیریت و نهاده‌های تولید و توسعه معدن و صنایع معدنی به عنوان پیش‌نیاز اقتصاد کشور نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: مزیت نسبی صنعت معدن کشور، منابع آن است و صیانت از معادن و مال‌الله، چیزی جز بهره‌وری بهینه و جلوگیری از اتلاف آن به عنوان سرمایه ملی نیست.
ملارحمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید اکتشاف را به طور نامحدود به عنوان پشتیبان بخش معدن در سراسر کشور مورد نظر قرار دهیم.
او همچنین خاطرنشان کرد: اگر به تامین مواد اولیه کارخانه‌ها نپردازیم، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه صنایع از بین خواهند رفت و این مهم میسر نمی‌شود جز با نگاه ویژه به سرمایه‌های استان و سوق دادن آن به سمت تولید.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه توجه به رفاه کارکنان این مجموعه، حق آنها و وظیفه مدیریت است، افزود: ما این امید و آرزو را در سر می‌پرورانیم که با توجه ویژه به مهندسی معکوس، خالق صنعت بوده و فروشنده صنعت به جهان باشیم.
به گفته ملارحمان، توسعه صنایع پایین‌دست به ویژه بخش‌هایی که ارزش افزوده زیادی دارد، از اولویت‌های مدیریت گل‌گهر در این بخش است. طرح عظیم آبرسانی از خلیج‌فارس که باید به عنوان یک طرح ملی دیده شود نیز از اولویت‌های ما است.
ملارحمان در ادامه تصریح کرد: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در کنار تولید و توسعه، یک اصل اساسی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی در میان تشویق حاضران گفت: پیش از راه‌اندازی گل‌گهر، چندصد میلیارد تومان از محل منابع ایمیدرو صرف زیرساخت‌های این مجموعه شده اما حتی یک ریال از منابع گل‌گهر را به جایی دیگر نخواهیم فرستاد.
مدیرعامل گل‌گهر افزود: برای نیل به آرزوهای خود در این مجموعه و رسیدن به اهداف عالی باید از هرگونه حاشیه پرهیز کرد.
وی همچنین در حاشیه این برنامه در پاسخ به پرسشی گفت: قصد ندارد نیروهای این مجموعه را تعدیل کند.

 

ذخایر سنگ آهن کفاف ۱۳ سال نیاز کارخانه‌ها را می‌دهد

داریوش اسماعیلی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز در آیین معارفه مدیرعامل گل‌گهر گفت: در نقشه راه معدن که سال گذشته تصویب شد، بر توسعه معادن تاکید جدی شده است.
وی افزود: در توسعه مجموعه گل‌گهر در زمان مدیریت مهندس جلال‌مآب، ایشان نقش موثری داشتند، چنانکه مهندس تقی‌زاده آن را با سرعت زیاد اجرایی کردند و حالا مهندس ملارحمان با تجربه ارزشمند مانند دو مدیریت گذشته بر پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر خواهند افزود.
اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: مهندس ملارحمان تجربه بسیاری در بخش معدن دارند و تمام طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر پس از تایید مهندس ملارحمان در زمان حضور ایشان در ایمیدرو اجرا شده و در واقع با این مجموعه بیگانه نیستند. وی با بیان اینکه اوج شکوفایی مجموعه گل‌گهر در ۱۲ سال گذشته بوده است، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعتقاد عمیقی به بخش معدن دارد و مجموعه گل‌گهر و مس سرچشمه از جمله شرکت‌های موثر در این بخش هستند. وی با اشاره به اینکه با تلاش و صرف یک هزار نفر ساعت وقت و حضور ۱۵ تشکل معدنی، نقشه راه معدن و صنایع معدنی در شهریور سال گذشته تدوین و ابلاغ شد، تاکید کرد: کارگروه اجرایی نقشه راه هر ۲ هفته یک‌بار تشکیل می‌شود. به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بخش معدن می‌تواند جایگزین نفت شود و در این زمینه هیچ شکی نیست.
اسماعیلی افزود: اکتشاف از جمله بخش‌هایی است که در نقشه راه معدن بر آن تاکید بسیار شده و اعتقاد داریم بخش خصوصی باید در این زمینه ورود کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افق ۱۴۰۴ فولاد که تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است، گفت: به ازای هر تن فولاد ۲.۵ تا ۳ تن سنگ‌آهن مورد نیاز است و تا این افق به ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌آهن نیاز داریم. این در حالی است که ذخیره قطعی سنگ‌آهن در کشور۳ میلیارد تن است و با ضریب ۰.۷ قابلیت استفاده از این ذخایر حدود ۲.۱ میلیارد تن قابل استفاده خواهد بود که این میزان فقط برای ۱۳ سال نیاز سنگ‌آهن کشور کافی است. اگر عمر مفید کارخانه‌های فولاد را ۲۰ سال بدانیم ۲ میلیارد تن دیگر سنگ آهن نیاز داریم. از این رو چاره‌ای جز رویکرد جدی به اکتشاف نخواهیم داشت. به گفته اسماعیلی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ظرفیت استخراج نیز باید به ۲ برابر افزایش یابد و در نقشه راه معدن و صنایع معدنی، استخراج گام دوم ما است. وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح انتقال ملی آب از خلیج‌فارس از سوی گل‌گهر، چادرملو و شرکت ملی مس در حال انجام است و هر کدام از این ۳ بخش یعنی اکتشاف، استخراج و انتقال آب باید به‌وسیله بخش خصوصی انجام شود نه دولت. در این میان گل‌گهر می‌تواند به عنوان بخش خصوصی حضور یابد چون چنین توانی را دارد.
او سپس افزود: گل‌گهر را باید به عنوان یک مجموعه ملی و در نهایت بین‌المللی دید و آن را محدود به یک شهر یا منطقه نکرد.
اسماعیلی ادامه داد: بخش هوشمندسازی در بخش معدن کشور باید اتفاق بیفتد و انتظار داریم مدیرعامل گل‌گهر در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

 

گل‌گهر، پیشگام در توسعه فولاد و بورس

ایمان عتیقی، مدیر مجتمع صنعتی گل‌گهر ضمن خیر مقدم به حضور مهمانان و حاضران در آیین عنوان کرد: انتخاب امروز به میمنت و خوشبختی رقم خورد تا شاهد اتفاق‌های خوب در مجموعه گل‌گهر باشیم.
وی افزود: گل‌گهر در زمینه رشد توسعه فولاد و بورس، پیشگام بوده که نقش مهندس ملارحمان در زمانی که در ایمیدرو حضور داشتند، بسیار پررنگ بوده است.
وی با اشاره به اینکه از وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت انتخاب مهندس ملارحمان با توجه به سوابق ایشان در این بخش بسیار سپاس‌گزاریم، اظهار کرد: تمام بخش‌های مجموعه گل‌گهر هم‌قسم شدند که در زمینه توسعه این مجموعه همگام با ایشان حرکت کنند. وی ادامه داد: قدردان زحمات مهندس تقی‌زاده هستیم.

 

نقش مهم گل‌گهر در اشتغالزایی سیرجان

محمد محمودآبادی، سرپرست فرمانداری سیرجان در آیین معارفه مدیرعامل گل‌گهر گفت: شهرستان سیرجان دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد و نیروهای متخصص و کارآمد است که در بخش صنعت و معدن توانسته خودش را ثابت کند.
وی افزود: سیرجان شهر صنعت، معدن و رسانه است. نقش‌آفرینی این شهر در استان به طور کامل مشهود است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به این مجموعه و تغییر مدیریت توجه ویژه داشته باشد. محمودآبادی با بیان اینکه تغییر مدیریت سازنده است، خاطرنشان کرد: در غیاب مهندس تقی‌زاده از ایشان تشکر می‌کنیم که در توسعه این مجموعه بسیار کوشیدند. به گفته او، شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در زمینه رونق تولید در جایگاه نخست شرکت‌ها قرار دارد، بنابراین کار مهندس ملارحمان کمی سخت خواهد شد. سرپرست فرمانداری سیرجان ادامه داد: از مجموعه گل‌گهر و زیرمجموعه‌های این شرکت در زمینه اقدامات بسیار ارزشمندشان در بخش معین‌های اقتصادی استان بسیار سپاس‌گزاریم که عملکرد بسیار خوبی داشتند.
وی تاکید کرد: گل‌گهر در ایجاد اشتغالزایی این شهرستان، نقش بسیار مهم و اثرگذاری داشته است.

 

برای مردان بزرگ هیچ کاری سخت نیست

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بودجه نیز در این آیین گفت: وحدت و همدلی همیشه در سیرجان وجود داشته و اگر توسعه و توفیقی در این شهر وجود دارد، مرهون همین وحدت است.
وی افزود: امروز در تمام عوامل، مردم سیرجان نقش اثرگذاری داشته‌اند. اگر امروز توسعه و پیشرفت گل‌گهر زبانزد است، پس از لطف خداوند به دلیل نقش نیروهای کارآمد و توانمند است.
حسن‌پور تاکید کرد: از مهندس تقی‌زاده به خاطر برنامه‌های بسیار اثرگذارشان در توسعه و به ویژه در بخش مسئولیت اجتماعی بسیار سپاس‌ گزاریم.
او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مهندس ملارحمان توانمندی‌های بسیاری در توسعه بخش معدن دارند و توسعه گل‌گهر زمانی اتفاق افتاده که ایشان در ایمیدرو مسئول توسعه و تامین زیرساخت‌های گل‌گهر بوده است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بابت تحریم‌های صنایع فلزی که امریکا اعمال کرده، از همین تریبون اعلام می‌کنم برای مردان بزرگ هیچ کاری سخت نیست.

عناوین برگزیده