به گزارش می متالز، این شرکت تنها ۴۱۵ میلیون دلار الماس در چهارمین فروش سال فروخت که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. اگرچه بازار الماس در این وقت از سال آرام است مجموع فروش از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون نسبت به سالهای پیش ضعیفتر بوده است.
معدن کاران الماس به خصوص تولیدکنندگان سنگهای ارزانتر و کوچکتر در صنعت الماس برای فروش به زحمت افتادهاند. دسامبر گذشته برخی از مشتریان گروه ریوتینتو حاضر نشدند سنگهای ارزانتر را خریداری کنند و شرکت دوبیرز هم مجبور شد قیمتها را در اواخر سال کاهش دهد و امتیازاتی را به خریداران عرضه کند.
با این حال دوبیرز امسال قیمتها را نسبتاً ثابت نگه داشته است. این امر باعث شده مشتریان حاضر نشوند همه سنگهایی را که پیش از این قرار بود خریداری کنند، بخرند زیرا در قیمتهای فعلی به سختی سود میکنند. کمبود فاینانس، سقوط ارزش روپیه و راکد ماندن تقاضای نهایی، سودآوری مشتریان دوبیرز را دشوار کرده است.
بروس کلیور، مدیر اجرایی شرکت دوبیرز در این باره گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایامی که کارخانههای هندی برای تعطیلات سنتی موقتاً دست از فعالیت میکشند، فروش الماس خام با توجه به ابهامات اقتصاد کلان، کمتر شده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت دوبیرز الماسها را در ۱۰ فروش در سال در بوتسوانا به گروه منتخبی از مشتریان میفروشد. خریداران تعداد و نوع الماسهایی که میخواهند را مشخص میکنند و سپس خرید با قیمتی که از سوی دوبیرز مشخص میشود انجام میگیرد.