تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۳۹۹۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

افتتاح و بهره‌برداری کارخانه فرومنگنز اسدآباد تا پایان امسال

می متالز - سرپرست فرمانداری اسدآباد از افتتاح و بهره برداری کارخانه فرومنگنز این شهرستان در سالجاری خبر داد.
افتتاح و بهره‌برداری کارخانه فرومنگنز اسدآباد تا پایان امسال

به گزارش می متالز، لیلا امیدی، سرپرست فرمانداری اسدآباد گفت: با راه اندازی این واحد صنعتی مهم به عنوان تنها کارخانه فرومنگنز کشور با تولید افزون بر ۲۰ هزار تن فرومنگنز بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر نیرو در این کارخانه به صورت مستقیم مشغول به کارخواهند شد.

وی همچنین بابیان اینکه سد نعمت آباد شهرستان نیز از دیگر طرحهای مهمی است که، چون کارخانه ذوب آهن، فرومنگنز پس از سال‌ها انتظار امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، افزود: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در حال حاضر برای تکمیل و بهره برداری به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امسال این میزان اعتبار به آن اختصاص یافته است.

امیدی تصریح کرد: افتتاح طرح سد نعمت‌آباد به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح مطالعه دو سد تغذیه مصنوعی هلورو آجین با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان در این شهرستان طی سالجاری آغاز می‌شود.

امیدی در ادامه با اشاره به تالاب پیرسلمان گفت: سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بحث گردشگری این تالاب اختصاص یافت که این میزان اعتبار را برای ساخت سرویس بهداشتی طرح گردشگری تالاب در نظر داشتیم که متأسفانه این اعتبار برگشت خورد.

وی افزود: در صورت افزوده شدن ۵۰۰ متر به حریم تالاب با موافقت منابع طبیعی با اعتباری که امسال اختصاص خواهیم داد وساخت سرویس بهداشتی توسط اداره میراث در راستای طرح گردشگری تالاب انجام می‌گیرد.

وی تعهد اشتغال امسال در اسدآباد را یک هزار و ۵۶۶ نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۵۳۷ نفر از اشتغال‌های ایجاد شده در بیمه تامین اجتماعی این شهرستان ثبت شده است.

عناوین برگزیده