تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۳۹۹۴۶

بومی‌سازی تولید در «فولاد»

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به کسب ۷۵ درصدی فناوری تولید فولاد گفت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی این امر راهی جز استفاده از دانش داخلی که به‌خصوص در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، نداریم.
بومی‌سازی تولید در «فولاد»

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان در جلسۀ شورای عالی دفتر همکاری‌های شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان با تأکید بر اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه گفت: استفاده از چراغ دانش می‌تواند در توسعۀ فناوری و چرخۀ تولید و اقتصاد نقش بسزایی داشته باشد.در چشم‌انداز و هدف‌گذاری‌های جدید فولاد مبارکه دست‌یابی به دانش فنی روز فولاد ترسیم شده و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که تا پنج سال آینده به این هدف مهم و تعیین‌کننده برسیم.

وی افزود: اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد ایران و خاورمیانه است خوب است، ولی کافی نیست و باید از این مرحله عبور کنیم و صاحب فناوری شویم. در این صورت است که می‌توانیم مجموعۀ کاملی باشیم.

عظیمیان ادامه داد: درحال حاضر با اتکا به دانش فنی شرکت‌های داخلی، ۷۵ درصد فناوری تولید فولاد را کسب کرده‌ایم و نیاز به تلاش بیشتری است که به ۱۰۰ درصد فناوری بومی دسترسی پیدا کنیم و برای تحقق این امر راهی جز استفاده از دانش داخلی که به‌خصوص در دانشگاه‌ها تولید می‌شود، نداریم و این برای صنعت فولاد یک الزام است.

پیش‌تر هم علی اصغری‌پور؛ کارشناس تعمیرات سیستم‌های اندازه‌گیری نورد گرم فولاد مبارکه از بومی سازی نخستین ضخامت‌سنج گامای محصول‌های گرم فولادی با تکیه‌ بر دانش فنی متخصصان داخلی و جلوگیری از خروج ۲۴۰ هزار یورو خبر داد.

عناوین برگزیده