به گزارش می متالز، اسم این پروژه به دلیل شکل V مانند هواپیما از گیتارهای Flying-V شرکت گیبسون اقتباس شده است. این گیتارها در سال 1958 معرفی شده و تاکنون توسط نوازندگان معروفی مثل ادی فن هالت (Eddie Van Halen)، جیمی هندریکس (Jimi Hendrix)، برایان می (Brian May) و کیت ریچاردز (Keith Richards) مورد استفاده قرار گرفته اند.
هواپیمای Flying-V طراحی متفاوت و آینده نگرانه ای دارد. فاصله دو سر بال های این هواپیما مشابه با نمونه های کنونی است و می تواند تا 314 مسافر را با خود حمل کند. امتداد این بال ها نقش بدنه را ایفا کرده و جایگاه مسافرین، محفظه های حمل بار، سوخت و دیگر بخش های سازه در داخل پوسته آنها قرار دارند.
طراحان Flying-V معتقد هستند شکل خاص این هواپیما باعث 20 درصد صرفه جویی بیشتر در میزان مصرف سوخت شده و پروازهای آن اثرات جانبی کمتری بر محیط زیست خواهد گذاشت.
طرح های اولیه منتشر شده نشان می دهند که دو موتور توربوفن نصب شده در قسمت انتهایی وظیفه پیش راندن Flying-V را بر عهده خواهند داشت. با توجه به طول 55 و عرض 65 متری، می توان این هواپیمای پیشرفته را رقیبی برای ایرباس A350 و بوئینگ 787 دانست.
آنطور که اعلام شده علی رغم تفاوت زیاد ساختاری با هواپیماهای کنونی، Flying-V مشکلی در استفاده از باندها، گیت ها و آشیانه های موجود نخواهد داشت.
درباره جزئیات داخلی هواپیمای مدرن هلندی ها فعلا تصاویر یا اطلاعاتی در دست نیست، اما گفته شده که امکان چینش صندلی ها و طراحی فضاها به اشکال خلاقانه و گوناگون میسر خواهد بود. جالب اینکه در صورت بهره گیری از صندلی ها و لوازم تزئینی سبک وزن، میزان مصرف سوخت بیش از پیش کاهش خواهد یافت. بر اساس برنامه ریزی ها تست پروتوتایپ Flying-V از اواخر امسال آغاز می شود.