عبدالرضا شیخان، با بیان این که وضعیت سیمان در بازار متعادل است گفت: مشتریان سیمان معمولا کالای مد نظر خود را در اسفند ماه خریداری میکنند و بازار این محصول در فروردین ماه با افتی نسبی همراه میشود که این شرایط طبیعی است و افتی که امسال در ماه اول سال داشتیم بیش از سال قبل نبود.
وی در ادامه با اشاره به تقاضای داخلی سیمان در اردیبهشت ماه اظهار کرد: وضعیت سیمان در اردیبهشت ماه به حالت طبیعی برگشت و حدودا نزدیک به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان جذب بازار داخلی شد و بازار های صادراتی نیز تقاضای خود را حفظ کردند.
دبیر انجمن کارفرمایان سیمان با اشاره به وضعیت سیمان در ماه مبارک رمضان افزود: طبیعتا در ماه رمضان ساخت و ساز در داخل کاهش مییابد و به همین میزان نیز از تقاضا کاسته خواهد شد و همچنین با توجه به این که عمده بازارهای صادراتی ما کشورهای اسلامی همسایه مانند عراق و افغانستان هستند در این ماه تقاضای سیمان در این کشور ها نیز کاسته میشود.
وی اضافه کرد: مجموعه این موارد موجب میشود تا هر سال با افت بازار سیمان در این بازه زمانی مواجه باشیم که پیشبینی میشود که این افت در ماه رمضان امسال بیشتر از سالهای قبل نباشد.
این اظهارات در حالی است که بر اساس سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت و در جهت تحقق اهداف افق ۱۴۰۴ کسب جایگاه سومی جهان و تولید سالیانه ۱۲۰ میلیون تن برای صنعت سیمان کشور پیش بینی شده و قرار است تا در این مدت رتبه اول در صادرات جهانی و ظرفیت تولید در منطقه به دست بیاید.