تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۴۰۰۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد 132 درصدی سود هر سهم مجتمع فولاد خراسان

می متالز - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد خراسان «سهامی عام» برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1397 با حضور 98/98 درصد صاحبان سهام حقیقی، حقوقی و نمایندگان قانونی آنان در سالن اجتماعات هتل پردیسان مشهد برگزار شد.
رشد 132 درصدی سود هر سهم مجتمع فولاد خراسان

به گزارش می متالز، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت فولاد خراسان اظهارکرد: افتتاح کارخانه گندله سازی با حضور ریاست جمهور و تکمیل زنجیره تولید در داخل سایت نیشابور، اهم دستاوردهای سال گذشته این شرکت بوده است.

سید حسین احمدی افزود: افتتاح کارخانه تولید اکسیژن شماره 2، بهره برداری از پروژه ارتقاء تکنولوژی (Revamp) کوره ذوب فولادسازی شماره 1 از دیگر فعالیت های ارزنده مجموعه فولاد خراسان در یک سال گذشته بوده است.

وی به رکوردهای مختلف تولید در یک سال گذشته  خاطرنشان کرد: در بخش آهن اسفنجی (با تولید 1 میلیون 355  هزار تن) شاهد 7 درصد افزایش بودیم و تولید 1 میلیون و 50  هزار تن شمش نشان دهنده 23 درصد افزایش تولید فولاد خام نسبت به سال گذشته است.

احمدی یادآورشد: شرکت همچنین در محصولات سبک ساختمانی، با تولید 566 هزار تن، 7 درصد افزایش را نسبت به پارسال ثبت نمود و هم چنین در حوزه صادرات با 46 درصد افزایش به رکورد 171 هزار تن صادرات محصول نهایی و شمش رسیدیم.

وی عنوان کرد: دستیابی به جایگاه شصت و چهارمین(64) شرکت برتر کشور با 19 پله ارتقاء و  بیشترین رشد صعود در بین یکصد شرکت برتر ایران (100IMI-)، کسب عنوان واحد نمونه صنعتی معدنی کشوری، احراز عنوان صادرکننده نمونه استانی، کسب تندیس برنزین 2 ستاره جایزه ملی مدیریت، پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت تولید گندله سازی (PLT)، کسب استانداردهای رسیدگی به شکایت مشتریان و پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان(ISO-10002 – ISO-10004)  را از دیگر دستاوردهای مهم همکاران شرکت را در سال گذشته  است.

مدیر عامل فولاد خراسان با اشاره به مهم ترین چالش ها و عوامل ریسک در سال پیش رو  تصریح کرد: محدودیت های تامین ارز و نقل و انتقالات ارزی، محدودیت های تامین و حمل الکترود گرافیتی را از مشکلات مشترک فولادسازان کشور است و با توجه به شرایط عرضه و تقاضای کنسانتره سنگ آهن در کشور، تسریع در پروژه سنگان برای مجتمع فولاد خراسان ضروری است و همچنین با وجود تحریم های یکسویه  بومی سازی به عنوان یکی از تدابیر و راهکارهای مهم برای مقابله با این چالش را برای سال جدید دانست

عناوین برگزیده