تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۴۰۴۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه ریزی و تلاش جهادی سبب رونق تولید و توسعه صنعت گیلان می شود

می متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ظرفیت خوب این استان در حوزه تولیدی و صنعتی، گفت: برنامه ریزی و تلاش جهادی سبب رونق تولید و توسعه صنعت گیلان می شود.
برنامه ریزی و تلاش جهادی سبب رونق تولید و توسعه صنعت گیلان می شود

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی استان گیلان در جمع خبرنگاران که در شهرک صنعتی رشت برگزار شد با بیان اینکه جامعه باید به سمت حمایت از رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی حرکت کند، اظهار کرد: جامعه سخت افزار این کار بوده و رسانه نیز به عنوان جبهه فرهنگی می‌تواند در کنار آنها قرار گیرد.

وی افزود: جامعه از طریق رسانه می‌تواند در جریان وضعیت تولید، صنعت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و همچنین رونق کسب و کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه آموزش‌ها در حوزه صنعتی باید از سوی سفیران صنعتی در سطح مدارس و میان دانش آموزان با ایجاد ابتکار و خلاقیت بر پایه و بنیان علمی انجام شود، گفت: در سطوح دانشگاهی و آموزش عالی نیز خروجی این آموزش‌ها باید تحصیلات متناسب با نیاز بازار و حوزه کسب و کار در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه نهضت توسعه در گیلان عامل رونق تولید و ایجاد اشتغال است، بیان کرد: زمانی که کسب و کار، رونق اقتصادی و درآمد ایجاد شود دیگر شاهد بروز ناهنجاری‌های اجتماعی نخواهیم بود.

دلق پوش بیکاری را زیربنای همه مشکلات دانست و تصریح کرد: رفع این مشکل تنها زمانی میسر می‌شود که ساز و کار تولید و کسب و کار به درستی فراهم شود که این موضوع نیز نیازمند اراده ملی و عمومی مردم است.

وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت و تولید داریم، گفت: باید با برنامه‌ریزی و تلاش جهادی از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید نیز اظهار کرد: باید تلاش کنیم این شعار با شعور همراه شده و محقق شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های انسانی، ارزشی و نیروهای توانمند آماده به کار در استان گیلان وجود دارد، گفت: باید زنجیره تولید به درستی شکل گیرد که در این زمینه نیز صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند به تنهایی عمل کند.

دلق پوش با اشاره به اینکه اولویت‌های ما در کارگروه‌های رفع موانع تولید استان گیلان رسیدگی به مشکلات واحدهای فعال تولیدی است، ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای تولیدی صادرات محور و افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات مواد غذایی از جمله اولویت‌های ما است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت ۳۷۳ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته است، بیان کرد: ۱۸ میلیارد تومان نیز یارانه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز پرداخت شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه سه استان گیلان، مازندران و گلستان از سوی دولت در زمینه صدور مجوز برداشت از معادن ممنوع شده‌اند، تأکید کرد: ما به منابع این معادن نیاز داریم لذا از نمایندگان می‌خواهیم که از وزارتخانه مربوطه بخواهند برای رفع این مورد اقدام کند.

وی همچنین به خط ریلی قزوین به رشت و اتصال آن به بندر انزلی، بندر کاسپین و همچنین بندر آستارا نیز اشاره کرد و گفت: اتصال این خط ریلی ما را با کشورهای حاشیه دریای خزر و سپس اروپا متصل کرده وضعیت صادرات ما را بهبود بخشیده و درآمدها را افزایش می‌دهد.

عناوین برگزیده