تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۴۰۵۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نتیجه جلسه امروز سازمان بورس درباره دستورالعمل جدید بازار پایه اعلام شد

می متالز - مدیرعامل فرابورس با اعلام نتیجه جلسه امروز سازمان بورس و مربوط به دستورالعمل جدید بازار پایه گفت: بعد از جمع بندی نهایی و تصمیم هیات مدیره سازمان و نظر شورای عالی، زمان بندی جدید اعلام خواهد شد.
نتیجه جلسه امروز سازمان بورس درباره دستورالعمل جدید بازار پایه اعلام شد

به گزارش می متالز، امیرهامونی درباره جلسه امروز سازمان بورس و مربوط به دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس که با حضور رئیس و معاون نظارت بر بورس ها و ناشران، اعضا دو کانون کارگزاران و نهادهای سرمایه گذاری و... برگزار شد گفت : در این جلسه ابتدا گزارش جامع و مفصلی از ابعاد بازار پایه، وضعیت بنیادی، شرایط شرکت ها و معاملات، نگرانی های ناشی از دستکاری قیمت و فروش سیگنال و... ارایه شد.

وی ادامه داد: در این میان مسئولان دو کانون هم پیشنهاداتی را مطرح کردند و در نهایت مقرر شد تا شنبه آینده همه نظرات و پیشنهادات کتبا" در 5 محور به سازمان بورس و شرکت فرابورس ارایه تا تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول افزود: این 5 محور شامل اجرای قطعی (دفعی) یا تدریجی مفاد دستورالعمل و پیشنهادات ، مخفی بودن سفارشات خرید و فروش، "لات سایز" (تخمین میزان ریسک نسبت به سرمایه) با مواردی چون محدود کردن حجم معاملات خریداران و فروشندگان، امتحان از فعالان و ... (که مصوبه فرابورس نبوده و قرار بود در دو مرحله اجرا شود)، تعداد روزهای معاملات سهام (دو یا سه روز در هفته) و دامنه نوسان نیم تا یک درصدی بود.

هامونی با بیان اینکه همه فعالان حقیقی و حقوقی می توانند اقدام به اعلام نظرات و پیشنهادات به دو کانون کارگزار بورس و نهادهای مالی کنند تا مورد بررسی قرار گیرد در برابر این سئوال که آیا در این جلسه مسائل شرعی هم مطرح شد یا خیرگفت: بررسی مسائل شرعی دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس توسط کمیته فقهی و در اولین جلسه انجام خواهد شد.

وی در مورد زمان تقریبی اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه هم گفت: فرابورس آمادگی کامل اجرا را دارد اما بعد از جمع بندی نهایی و تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و نظر شورای عالی بورس، زمان بندی جدید اعلام خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده