تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۴۰۶۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه:

سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان تدوین می شود

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : سند توسعه صنعتی،معدنی و تجاری استان سیستان و بلوچستان تدوین و ابلاغ خواهد شد.
سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان تدوین می شود

به گزارش می متالز، سعید زرندی در سومین جلسه کارگروه حمایت و توسعه طرح های تولیدی و صنعتی استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: این سند بعد از جمع بندی با سازمان های تابعه و مشخص شدن برنامه ها و الزامات آن، نهایی و بطور رسمی ابلاغ می شود و هر سازمان مکلف به اجرایی آن خواهد بود
وی گفت: در این سند در 3 بخش صنعت، معدن و بازرگانی وظایف و پروژه های برای سازمان های توسعه ای تعریف شده است.
معاون طرح و برنامه گفت: برای تسریع در روند توسعه، اختیارات بیشتری به استان تفویض خواهد شد.
زرندی تاکید کرد: توسعه و رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان یک وظیفه ملی برای همه مسولین کشور است و وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز بصورت ویژه آن را دنبال می کند.
وی عنوان کرد : بعد از نهایی شدن سند، پروژه ها بطور منظم و مداوم رصد می شود ودر این کارگروه موانع و مشکلات آن مورد بررسی و تقسیم کار انجام خواهد شد.
در این جلسه، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این کارگروه می تواند موجب هماهنگی های لازم برای اجرای طرح های تولیدی در استان شود.
موهبتی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت عزم جدی برای تکمیل طرح های صنعتی و معدنی در استان دارد که نیاز است سرعت بیشتری به آن داده شود.
در این جلسه همچنین دکتر امینی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان به دلیل هم مرز بود با دو کشور پاکستان و افغانستان دارای امتیاز ویژه ای است که باید از آن بهره برد.
وی گفت: نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه و پتانسیل های خدادادی استان از مزیت هایی است که می تواند این استان را از محرومیت نجات دهد.
همچنین «ده مرده» نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع عقب ماندگی های استان نیاز به یک حرکت جهشی داریم.
وی گفت: طرح های که در این استان کلنگ زنی و یا آغاز شده و بنا به عللی هنوز تکمیل نشده است باید سریعتر تعیین تکلیف بشود .
در این جلسه، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گزارش کاملی از برنامه های این سازمان در حوزه اکتشاف را ارائه کرد.
همچنین مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و شرکت تهیه وتولید مواد معدنی، گزارش دستگاههای خود را ارائه کردند.

عناوین برگزیده